България не използва пълния си потенциал, нито в СПА туризма, нито в зимния. Време е да се използва световният опит и да се преодолее пропастта между инвеститори и екозащитници, за да използваме този потенциал. Това каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев в сутрешния блок на TV7.
Той посочи, че в Международния анализ и доклад за зимния туризъм в целия свят за 2013 г. България е посочена като страна с много неизползвани възможности за развитие на зимния туризъм – с над 146 върха с височина над 2000 метра, 5 високи планини и 36 ски зони, от които 12 на международно ниво.
Ботев уточни, че за разширяването на този потенциал законодателството ще бъде водещо и България стриктно ще спазва регулаторната рамка.
"Има много ясно разписана и стриктна законово-регламенторна рамка, която определя правилата за изграждане на ски писти в природните паркове. Вече четири правителства говорят за изграждането на втори кабинков лифт в Банско. Не може на 70 км писти да има един лифт, докато в Австрия на 50 км има 12. Не трябва и да се забравя, че по-екологичен транспорт от лифта няма", каза Ботев.
Във връзка с посещението на Пламен Орешарски в Китай Бранимир Ботев обясни, че България сериозно трябва да се замисли и за стратегията си към китайските туристи, които все по-често посещават Европа, но не и нашата страна. „Китай е една от най-пътуващите нации, като само за миналата година над 5,5 милиона нейни граждани са посетили Европа с туристическа цел“, каза заместник-министърът с ресор туризъм.
Интересът към България е изключително голям, заяви Ботев. Той припомни вчерашната среща на премиера Пламен Орешарски и председателя на Държавния съвет на Китай Ли Къцян, на която стана ясно, че основен интерес за китайските туристи в България представляват Долината на розите и Долината на тракийските царе.
Той припомни, че в шинтуизма и будизма маслодайната роза и нейните цветове присъстват във всички възможни ритуали от раждането до смъртта и България има уникален шанс да привлече туристите от най-населената страна в света с Долината на розата, културно-историческите си забележителности и СПА туризма.
Зам.-министър Ботев показа карта от наследен от МИЕ проект за териториално разделение на туристическите зони в България, в който природната забележителност Долината на розите не съществува. „Светът ни възприема именно с маслодайната роза, благоприятния климат и историята ни. Всяка година на Празника на розата в Казанлък присъстват много японски, а през последните години и китайски и корейски туристи. Затова ние трябва да развием този продукт като международен бранд“, каза зам.-министър Ботев.