Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за избора на консултант за проектирането и строителството на Северната скоростна тангента. Това става ясно от справка на официалния сайт на антимонополното ведомство, където е качено решението на комисията.
Проучването на КЗК е установило, че двама от предложените експерти от класирания на първо място участник - обединение "СЖС Технос-СЖС България", не са представили валидни доказателства за минимален професионален стаж. Освен това те не са успели да докажат квалификациите си за образованието, съобразно изискванията на възложителя.
Според становището на антимонополния орган Комисията, която е провеждала процедурата, е трябвало да изиска допълнително съответните документи, доказващи специфичния опит на експертите.
Като второ нарушение КЗК е отчела фактът, че оценителната комисия не е изпълнила задължението си да изиска от класирания на второ място участник - обединение "Инфрам Северна тангента СОП", да представи за дружество "Инфрам" АД - Чехия съответен документ, доказващ правото му да участва в процедури за възлагане на обществени поръчки като консултант в строителството или строителния надзор. Антитръстовата комисия счита, че това е съществено нарушение на процедурните правила, което не може да бъде отстранено.
КЗК връща процедурата от етап ново разглеждане на документите от офертите на участниците при стриктно спазване на задължителните указания в решението.
Това не е първият път, в който КЗК връща за ново разглеждане обществена поръчка за Скоростната тангента. През юни комисията върна за преразглеждане избора на АПИ за строител. Припомняме, че тогава КЗК посочи сходни причини в решението си да върне за преразглеждане избора - спечелилият нямаше достатъчно доказан опит.
Северната скоростна тангента е проект на Столичната община и Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Той предвижда свързването на отклонението на магистралата „Калотина – София“ със Софийски околовръстен път до възела при бул. „Ботевградско шосе” в София.
Дължината на трасето е 16,54 километра, а индикативната стойност на този проект е 150 млн. евро. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“.