fallback

Байков: Ръстът на източния пазар не може да компенсира спада на западния в туризма

Туристите от западните и северните европейски страни всяка година намаляват с по 10%, отчита експертът

11:23 | 26.07.13 г.

Байко Байков, Снимка: Bulgaria On Air

Българският туризъм има нужда да привлече интереса на западните и северните европейски страни, защото всяка година се отбелязва спад от 10% на тези пазари. На източните пазари имаме устойчив ръст, а на западните - устойчив спад. Тази тенденция коментира Байко Байков, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) пред Bulgaria On Air.

Според него първата група не може да компенсира загубите от втората. Важно е да се насочат усилията и към балканските страни, защото две трети от приходите в туризма са именно от този район, смята той.

По думите му е необходим добър национален маркетинг. Но политиката в тази сфера страда от много минуси, които ще се задълбочат, смята той.

Управляващите симулират диалог с бранша, каза Байков и допълни, че твърденията, че кандидатурата на новия заместник-министър на туризма Бранимир Ботев е подкрепена от браншовите организации не е коректно изказване от страната на премиера Пламен Орешарски, защото тези организации няма общо с туризма.

„Не оспорваме експертните качества на новоназначения зам.-министър по туризма Бранимир Ботев, а сме срещу това да бъде назначен човек, който няма необходимия опит и образование за тази позиция. Явно в туризма имаме практиката да назначаваме хора, които нямат опит, а периодът, който им е необходим да навлязат в материята е губене на време“, коментира той.

На различно мнение обаче е Румен Драганов, директор на Институт за анализи и оценки в туризма. Според него Ботев има опит в бранша. „Досега не е имало подобно обсъждане с бранша за друг, както за Ботев, при назначаване на зам.-министър, а това според мен е бягане от отговорност, защото задължението е изцяло на министър-председателя“, смята той.

Основният проблем според Драганов е, че в сектора няма конгрес на туроператорите или на хотелиерите. Експертът смята, че всяка една асоциация, в която участват повече от една браншова организация, трябва да излъчи говорител, „за да не се получава говорилня, както сега. Законът за туризма е в сила, но не се прилага“. „Надявам се Ботев бързо да влезе в обувките си и да започне веднага да работи“, допълни Драганов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:15 | 12.09.22 г.
fallback