В рамките на по-малко от две седмици правителството на Пламен Орешарски успя скоростно да пререже лентите на няколко важни за страната ни инфраструктурни проекта, а именно три магистрални отсечки.
Едната от тях бе и последното, "завършващо парче от пъзела", на магистрала "Тракия". С пускането му на 15 юли България се сдоби с първата си изяло завършена автомагситрала - проект, който няколко поколения в продължение на над 40 години, очакваха с нетърпение.
Друг важен за инфраструктурата и транспорта ни обект бе новооткритият Лот 1 на „Струма“, движението по който бе пуснато на 23 юли. Общата дължина на трасето, което се намира между Долна Диканя и Дупница, е 16,78 км. По време на официално събитие регионалният министър Десислава терзиева пусна в движение 13,98 км от участъка и две пътни връзки "София-Дупница" и "Дупница-София". Останалите 2,8 км от лота ще бъдат въведени в експлоатация до края на август т. г.
По договор срокът на завършване на обекта е 1 септември 2013 г., но движението по готовия участък се пуска предсрочно, за да се улесни трафикът в посока Кулата. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.
Същевременно в четвъртък (25 юли) министър Терзиева присъства на откриването и пускането в експлоатация на нови 8 км от автомагистрала „Хемус“ - трасето от Шумен до Белокопитово. Чрез отсечката се завършва окончателно участъкът от Варна до първокласния път София – Варна, с което се облекчава трафикът от и за Северното Черноморие. Финансирането на пътя е от държавния бюджет. Изпълнител на работата по участъка е компанията "Черно море" АД, а общата стойност - 45 млн. лв.
Плодовете на няколко правителства
Някои политолози биха определили скоростното разрязване на ленти, като чисто популистики ход, който цели "замазване на очите на гражданите". Други биха го нарекли чисто стечение на обстоятелствата - резултат от свършена работа от няколко правителства.
До този момент на няколко пъти бившият министър-председател на България Бойко Борисов направи коментар, че новото правителство на Пламен Орешарски единствено ще „жъне плодовете на проектите“, посяти като дело на управлението на ГЕРБ.
Друг актуален и аналогичен пример може да бъде и откриването на така очаквания Дунав мост 2, което се случи 100 години след първите планове за него. Вярно е, че кабинетът на Борисов завари стротелството на съоръжението при Видин-Калафат в напреднал стадии, дело на предишни политики. Но не трябва да се отрича и стореното от ГЕРБ за моста. Припомняме, че бившият министър на транспорта Ивайло Московски договори финансирането за моста по ИСПА да не бъде спряно, въпреки че имаше сериозна възможност за това.