IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Столичното метро ще расте до 2020 г.

Идейният проект за третия основен лъч на метрото е вече ясен, а строителните работи по линиите до летището и "Бизнес парк София" са в разгара си

08:27 | 23.07.13 г. 36
Столичното метро ще расте до 2020 г.

Припомняме, че строителството на участъка до аерогарата започна в края на 2012 г., като до момента тунелът в подучастъка "Цариградско шосе" - "Дружба" вече е изграден на 50%. Конструкциите на метростанция "Дружба" са готови на около една трета. Във втория участък, който е предвиден да стига до "Искърско шосе", вече е изградена  част от тунела под бул. "Кръстьо Пастухов" и част от станцията "Искърско шосе", сочи справка на Investor.bg.

Според плановете на общината метростанцията на летище София ще има пряка връзка с терминал 2.

Изграждането на участъка от "Младост 1" до "Бизнес парк София", който по план трябва да приключи заедно с разширението на метрото до летището, също върви бързо напред. Дължината на трасето е 2,7 км с 3 метростанции, като целият участък е подземен. Ще има и три спирки - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", една зад магазин на веригата "Хит" и при кръстовището на околовръстното шосе и ул. "Самар".

Към момента са изпълнени 40% от реконструкциите на инженерните мрежи и части от първа и втора метростанция. Изграждането на участъка струва 85,7 млн. лв. без ДДС, като средствата, осигурени по ОП "Транспорт", са 78,9 млн. лв., а местното съфинансиране възлиза на 6,8 млн. лв. Очаква се линията да помогне за намаляването на трафика в жк "Младост" с над 25%, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова преди седмици, по време на инспекция на строителството на участъка.

Още разширения на метрото

Освен работата по настоящите линии в момента общинското дружество "Метрополитен" провежда и тръжна процедура за избор на изпълнител за разширението на втория лъч с една метростанция (1,3 км) в посока на юг от бул. "Джеймс Баучер". Разклонението на отсечката ще стига до пресечката на бул. "Тодор Каблешков" и ул. "Сребърна" в жк "Хладилника". 

Средствата за отсечката също ще бъдат осигурени по оперативна програма "Транспорт". Общината успя да спести известна сума пари от провеждането на последните търгове за строежа на метрото. Столичният кмет неведнъж се похвали, че средствата предвидени за проектите за метрото са били "стопанисвани и планирани" коректно, а изпълнителите наистина са били избирани според най-ниска оферта, затова са останали и средства, които да бъдат вложени в допълнителни линии на подземната железница.

От "Метрополитен" не посочват прогнозна стойност на проекта, който трябва да започне да се строи през есента. Очаква се да бъде готов през 2015 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:18 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 4
Gugutka
преди 11 години
Всичко чудесно, но какво се случва с възлови места (където има спирки на градския транспорт на много автобуси, предизвикващи феноменални задръствания) като Сточна гара,, гара Подуене и кравталите по-нататък - Иван Асен , Гео Милев, Редута, Слатина? Там нищо не се придвижва. Има един тролей !! от Сточна гара до Университета, койго е та рядко и не може да извози толкова много хора до Университета - за да хванат метрото, а спирките са + и не винаги е за ходене пеша. Също така гара Подуене е доста по натоварено място от Театър София. Не виждам как при този план със сравнително на по-голямо от обичайното радстояние ще се постигне ползваемост от 70%. Няма спирка на ул Раковски при Цар Освободите, няма на пресечката на Солунска с Витошка и т.н...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още