Припомняме, че строителството на участъка до аерогарата започна в края на 2012 г., като до момента тунелът в подучастъка "Цариградско шосе" - "Дружба" вече е изграден на 50%. Конструкциите на метростанция "Дружба" са готови на около една трета. Във втория участък, който е предвиден да стига до "Искърско шосе", вече е изградена част от тунела под бул. "Кръстьо Пастухов" и част от станцията "Искърско шосе", сочи справка на Investor.bg.
Според плановете на общината метростанцията на летище София ще има пряка връзка с терминал 2.
Изграждането на участъка от "Младост 1" до "Бизнес парк София", който по план трябва да приключи заедно с разширението на метрото до летището, също върви бързо напред. Дължината на трасето е 2,7 км с 3 метростанции, като целият участък е подземен. Ще има и три спирки - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", една зад магазин на веригата "Хит" и при кръстовището на околовръстното шосе и ул. "Самар".
Към момента са изпълнени 40% от реконструкциите на инженерните мрежи и части от първа и втора метростанция. Изграждането на участъка струва 85,7 млн. лв. без ДДС, като средствата, осигурени по ОП "Транспорт", са 78,9 млн. лв., а местното съфинансиране възлиза на 6,8 млн. лв. Очаква се линията да помогне за намаляването на трафика в жк "Младост" с над 25%, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова преди седмици, по време на инспекция на строителството на участъка.
Още разширения на метрото
Освен работата по настоящите линии в момента общинското дружество "Метрополитен" провежда и тръжна процедура за избор на изпълнител за разширението на втория лъч с една метростанция (1,3 км) в посока на юг от бул. "Джеймс Баучер". Разклонението на отсечката ще стига до пресечката на бул. "Тодор Каблешков" и ул. "Сребърна" в жк "Хладилника".
Средствата за отсечката също ще бъдат осигурени по оперативна програма "Транспорт". Общината успя да спести известна сума пари от провеждането на последните търгове за строежа на метрото. Столичният кмет неведнъж се похвали, че средствата предвидени за проектите за метрото са били "стопанисвани и планирани" коректно, а изпълнителите наистина са били избирани според най-ниска оферта, затова са останали и средства, които да бъдат вложени в допълнителни линии на подземната железница.
От "Метрополитен" не посочват прогнозна стойност на проекта, който трябва да започне да се строи през есента. Очаква се да бъде готов през 2015 г.
преди 11 години Успехи и на теб Да, Левски не е кварталът с най спешна нужда от метро (с/у Овчата Купел например) ; но има фактор който непреодолимо налага МД 3 да тръгне оттам - депото(отделно депо) е планирано(парцели/имоти/ ПУПове и тн) да е там от много отдавна...(май от соц-време)Както и да е , то подробният проект вече е излезнал а е решен маршрута от 2 г(криволичи като змия), дано сега поне всички елементи на МД3 да са по добре интегрирани а не както при първият МД - най безумното за мен и осакатено е че пероните до СУ са по 120 м а оттам до Младостите по 100м ... И все пак - имаме метро :))) ползата в огромна, дори и за тия дето не го ползват в София отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години пичове - императори и други разбирачи , ше извинявате ама не е това форума в който да се бистрят такива тесно специализирани теми като маршрути и оптимален метро трафик ... има си спец форум(и) , пълни със строителни инжинери, архитекти, специалисти и студентите им - skyscrapercity например, и има си я тема там и се бистри яка дискусия за МД3 от 4-5 г вече, който иска може да ходи да чете и да научи страшно много неща там ... Няма нужда да откривате топлата вода, и то в инвеститорски форум ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години http://prikachi.com/images/759/6364759R.jpgИ какво му е идейното на тоя проект? 5 км влак през нищото. Много умно, нема що... Що тябва да да мрънкаме винаги за всичко? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Приемам критиката и се извинявам-гледал съм нещо друго, като схема. Но те уверявам, че това което съм виждал беше по линията на 5цата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Че кой вика: терминиране? Просто трябва да се спазват законите, да се махнат незаконните развъдници и вонящите каруци. Никой не може да има права и свободи над законите, само защото бил ***. Специално за каруците - няма нищо трудно в това просто да бъдат конфискувани и изгаряни - а конете - продавани или застрелвани. Какво по дяволите може да направи *** - и на кого ще се оплаква, щом за тоя кон и тая каруца няма никакъв документ, с който да докаже, че някога ги е притежавал?Същото и за колибите - построени незаконно върху в повечето случаи неУПИ. Отиват булдозерите и измитат катунът - пък *** нека после доказват, ако могат, че са имали "дом" на място, където според регулационните планове има само голо поле. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Други доводи имаш ли, освен фърчилото? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Разбитите плочки ... Едва ли са проектирани да издържат постоянното катерене на дву-тритонни офроуд чудовища по тях! Аз отдавна подкрепям идеята в София да се забрани движението на автомобили с повишена проходимост, а за паркиране на тротоар да се спира колата от движение.С първото обаче дори кметът на Лондон не можа да се пребори!Кметът на Приж обаче направи влизането в града на леки автомобили толкова скъпо, че сега е песен да си пешеходец по парижките улици! Тук обаче колко ще подкрепят подобни действия?! Виждаш, че щяха да я изядат Фандъкова за опитите да тури някакъв ред с паркирането в центъра! На никой не му пука за тротоарите, защото днешните баровци не ходят по тях...!!! хехе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Въпреки, че споделям чувствата ти към индийското присъствие в София, не мога да не приема и общата политика в ЕС към ***. Виждаш, че ни в Германия, ни във Франция могат просто да ги терминират! Кметът е зплашен от сериозни неприятности, ако посегне на правата и свободите на едно куче, а какво остава за ***... И все пак, вероятно като обратна пропорция на ужаса в европейските градове от нашествието, в София като че ли се усеща някакво стабилизиране и даже намаляване на тази напаст!Като казвам най-добър екип, не казвам перфектен! Обаче няма нищо общо със състоянието на пълно безхаберие на *** като Ст. Нинов, Ал. Каракачанов, Янчулев, мошеници като Софиянски, и даже свръхактивният вожд Боце! Градът се управлява без фанфари, спокойно и делово, прагматично, упорито, но с ухо към хората, центърът никога не е бил по-чист и светъл, вечер и дори нощем е истинско удоволствие да се разходиш!Сигурно може и много повече, ама на мен не ми дава сърце да плюя по Фандъкова! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години На баба ти фърчилото! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години На баба ти фърчилото! отговор Сигнализирай за неуместен коментар