fallback

За 5 години българските медии са получили 66,1 млн. лв. от оперативни програми

Първенец по усвояване на средства е "Нова броудкастинг груп", която през периода 2007-2013 г. е усвоила над 5,1 млн. лв.

18:22 | 03.07.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Българските медии са усвоили над 66 млн. лв средства по комуникационните стратегии на оперативните програми на ЕС и Програмата за селските райони, стана ясно днес, след като кабинетът публикува списък на парите, които министерствата са давали на медиите по комуникационните стратегии. Отчетът е за периода от началото на 2007 г. до 22-и май 2013 г., като той обхваща част на мандата на Тройната коалиция и управлението на ГЕРБ.

Общата сума по вече сключените договори е 66,1 млн. лева от общо предвидени 156,9 млн лева.

Калкулация на Investor.bg сочи, че първенци по усвояване на средства са най-големите телевизии. От тях води "Нова броудкастинг груп" с получени над 5,1 млн. лв. за периода на справката. След нея се нарежда bTV Media Group с усвоени над 4,66 млн. лв, а на трето място е БНТ с над 3,3 млн. лв. 

Медийната група на "Дарик радио" пък е придобила над 4,3 млн. лв по седем европрограми и Програмата за развитието на селските райони.

От всичките седем европрограми най-много средства са били предоставени на медиите по ОП "Околна среда". "Околна среда". За комуникационната стратегия на оперативна програма "Околна среда" са сключени договори за 11.2 млн. лева. По-голямата част от парите са били отделени за така нареченото програмно време.

През 2011г. за програмно време в "БГ радио" са дадени 18 хил. лева, в Нова телевизия 422 хил. лева, БНР, програма "Хоризонт" - 62 хил. лева, "Дарик радио" - 369 лева и БНТ - 275 хил. лева. Договори са сключени и с "ФМ плюс" за 28 хил. лева, за същата сума с "Радио фреш", с "БиТиВи медия груп" за 445 хил. лева, с "БиТиВи радио груп" за 51 хил. лева и с "Метрорадио" за 15 хил. лева.

През 2012 г. за предоставено програмно време БНР е получила 584 хил. лева, "Дарик радио" - 312 хил. лева, "БГ радио" - 6 хил. лева, "Радио 1" - 13 хил. лева, "Радио 1 рок" - 7 хил. лева, "ФМ плюс" - 50 хил. лева, и същата сума "Радио фреш". Договори са сключени още със "Стар ФМ" за 32 хил. лева, с "БиТиВи радио група" за 336 хил. лева, с БНТ за 112 хил. лева, с телевизия "Европа" за 122 хил. лева, с "БиТиВи медиа груп" за близо 1 млн. лева и с Нова телевизия за 66 хил. лева.

А що се отнася за текущата година, пари за програмно време по ОП "Околна среда" ще получат "Вест ТВ - ВТВ" - 126 хил. лева, Телевизия "България он ер" - 102 хил. лева, Нова телевизия - 718 хил. лева, "Елит медиа България" - 72 хил. лева, "Фокус" - 115 хил. лева, "ФМ плюс" - 291 хил. лева, "Инфопрес и КО" - 148 хил. лева, "Плевен плюс" - 291 хил. лева, телевизия "Европа" - 134 хил. лева, "Дарик радио" - 312 хил. лева, "Радиокомпания Си Джей" - 700 хил. лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:51 | 11.09.22 г.
fallback