fallback

Кръщават втория мост над Дунав между България и Румъния "Нова Европа"

Транспортният министър Папазов е изготвил няколко "революционни промени", които могат да помогнат за оздравяването на БДЖ

11:04 | 15.06.13 г. 1
Автор - снимка
Създател

Вторият мост над Дунав между България и Румъния ще бъде кръстен "Нова Европа", съобщи в ефира на "Дарик радио" министърът на транспорта Данаил Папазов. По съоръжението след години ще преминава жп линията, свързваща Пекин с Лондон, но на този етап работим по отношение на европейските перспективи, които дава новият мост.

Сред тях са развитието на пътната инфраструктура в региона.

Според новия транспортен министър таксите за преминаване по новия мост са договорени със споразумение от 2011 година. Те ще се събират от двете страни на съоръжението, но след това ще се разпределят. "Грубо съотношението е 80:20 в полза на България", допълни още той.

Размерът на таксите обаче ще бъде обект на още дискусии между българската и румънската страна. Папазов заяви, че не вярва Румъния да "бойкотира" новия мост с мотива шофьорите на тежкотоварните камиони да избират Мостът на дружбата и да изминават по-големи дистанции в румънската страна.

Освен автомобилния трафик по втория мост на Дунав между България и Румъния има и жп линия, като вчера е правена експлоатационна проба и достигната скорост от 140 км в час. За съжаление обаче в Румъния мрежата не е електрифицирана и това ще забавя пътуването, защото хората ще трябва да сменят транспортните средства.

Третият мост над Дунав трябва да бъде между Силистра и Кълъраш, смята транспортният министър, тъй като в момента има силен дисбаланс и повечето транспортни връзки водят на запад.

Папазов не е против приватизацията на БДЖ "Товарни превози" изобщо, но в този момент тя не би довела до нищо. "Цената, която би била постигната сега, е пагубна", смята той и допълни, че няма ясна картина какво е състоянието в железниците.

Транспортният министър е направил няколко плана за спасението на компанията, част от които той определи като "революционни". Досега не е направено нищо да се изчистят вътрешните задължения, смята той и предлага част от собствеността на компанията може да бъде прехвърлена в Националната компания по железопътна инфраструктура в замяна на задълженията.

Така самите обекти - почивни станции, депа и други сгради, ще останат държавна собственост и ще могат да бъда погасени задължения за 60-70 млн. лева по този начин.

Освен това в компанията има много бракувани локомотиви, които могат да бъдат предадени на скрап.

Като част от мерките за оздравяване на БДЖ е продажбата на сградата на компанията в центъра на София (ул. "Иван Вазов" 2) на Ръководство "Въздушно движение", което също е държавна компания и търси сграда. Ръководството на БДЖ пък ще бъде преместено на гарата и така при проблем с пътници, ръководителите движение ще бъдат близо до ситуацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:01 | 14.09.22 г.
fallback