IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ново бъдеще за БДЖ "Товарни превози"?

Вижте коментарите на представители на железопътния бранш за новия обрат в държавната политика за приватизацията на товарното звено на железницата

12:57 | 30.05.13 г. 36
<p>
	Снимка: <em>stock.xchng</em></p>

Снимка: stock.xchng

И все пак Варужан Апелян посочи, че ако продажбата бъде прекратена, вероятно дружеството ще мине през ликвидация. Единственият ход след това би бил да се направи ново дружество, което да функционира на неговото място.

"По мое мнение решението на новия министър е по-логично и реалистично. И все пак вариантите са много – не може да се каже кое би било по-правилно, но със сигурност е по-реалистично „Товарни превози“ да мине през ликвидация, а след това кредиторите да си вземат търсенето, след като разпродадат активите на дружеството“, коментира Варужан Апелян.

 

От „Българска железопътна компания“ АД (дъщерно дружество на един от участниците в приватизацията – румънския жп превозвач Grup Feroviar Roman), отказаха да дадат коментар по повод вчерашното изявление на новия транспортен министър. „На този етап няма какво да се коментира. Когато правителството излезе с официално становище и решение, тогава най-вероятно темата може да бъде коментирана“, категорични бяха от компанията.

Investor.bg се свърза и с Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), за да потърси коментар. На този етап от пресцентъра на ведомството нямаха конкретна информация за това какво предстои оттук нататък.

От Министерство на транспорта също не успяха да представят по-детайлна информация какво следва. Единствено уточниха, че през следващата седмица министър Папазов ще направи изявление във връзка с процеса.

Припомняме, че в момента тече втора процедура за приватизация на "БДЖ Товарни превози". Оферти от кандидатите се очакват до 10 юни. Условие пред кандидат-купувача беше да не извършва съкращения сред работниците в товарното звено в продължение на 3 години.

На приходите от тази продажба се разчиташе да бъде изплатен кредитът към германската KfW, която финансира покупката на дизеловите мотриси Siemens.

Първата процедура беше прекратена, защото в нея остана един-единствен кандидат. При втората изискванията към потенциалните инвеститори бяха значително смекчени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 4 rate down comment 12
Vesko94
преди 11 години
Приятел, няма смисъл да обясняваш на data. Той си знае неговото. В момента е много разтревожен за парите си. Дали защото смята, че те ще идат за оздравяване на железниците, или защото на власт не са ГЕРБ и видиш ли новото правителство ще му ги излапа....?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 2
data
преди 11 години
Може би най-успешното преструктуриране в съвременната индустрия беше оздравяването на Renault от Карлос Гон - та прякорът на г-н Гон е : Costs KillerТа с думи кратки - първо е рязането на разходите и след това всичко останало !И ти искаш да ми кажеш че ТОВА ръководство е способно да го направи ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 4
CGY
преди 11 години
Оздравяването е комбинация от инвестиции, оптимизация на разходите, но и от мерки, които не са свързани с влагане на средства. Отново ще напиша, че доброто управление не значи единствено и само пари! Аз споделям мнението си какво трябва да се направи, това не е хазарт, че да залагам. Ако нещата, които съм написал не се направят, то мисля е ясно, че не трябва да се спира процедурата. Тъй като споменаваш пари от бюджета, продажбата в момента също представлява индиректна загуба на пари от същия източник. Надявам се си наясно, че когато една компания се разделя с актив в момент на сериозни финансови затруднения, то цената, която получава за този актив е значително по- ниска. Ако ти не си, то кандидат купувачите със сигурност са! Тази разлика е отново загуба на публични средства.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 7
Боян
преди 11 години
Абе ти в кой свят живееш? Я ми кажи за някой добре стопанисван стопански субект от държавата? не ми говори някакви глупости от седенките на комунистите от преди средата на миналия век. Ей офффцете в България никога няма да свършат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 1
data
преди 11 години
Ха оздравителните планове са винаги в два сценария :1. Вадиш едни пари от някъде и наливаш в техника , маркетинг и персонал2. Режеш разходи до здраво - колкото пазара ти дава толкова си голям ти на кой сценарии залагаш че ще се случи ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 9
CGY
преди 11 години
А защо смяташ, че оздравяването се изчерпва просто до наливането на едни пари някъде? В чистото отрицание на бюджетните ресурси не виждам никакъв смисъл. Въпросът е каквито и пари да се вложат, каквито и мерки да се предприемат, то те да са ефективни!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 19 rate down comment 4
data
преди 11 години
На главният въпрос - КОЙ ЩЕ ПЛАЩА ЗА ОЗДРАВЯВАНЕТО никой не отговаря . Ако е с пари от бюджета - не мерси от оздравяване за моя сметка !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 14
CGY
преди 11 години
Решението е правилно, само ако се предприемат решителни мерки за оздравяване на БДЖ, значително се подобри мениджмънта, контрола и се привлекат европейски средства. Чак след това може да се пристъпи към приватизация, която да не е "на пожар" и при постигане на значително по- добра цена!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 1
lubka2
преди 11 години
това БДЖ не могат да го разделят
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
Зайо Байо
преди 11 години
Тука има ... тука немаhttp://vbox7.com/play:659867de4a
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още