И все пак Варужан Апелян посочи, че ако продажбата бъде прекратена, вероятно дружеството ще мине през ликвидация. Единственият ход след това би бил да се направи ново дружество, което да функционира на неговото място.
"По мое мнение решението на новия министър е по-логично и реалистично. И все пак вариантите са много – не може да се каже кое би било по-правилно, но със сигурност е по-реалистично „Товарни превози“ да мине през ликвидация, а след това кредиторите да си вземат търсенето, след като разпродадат активите на дружеството“, коментира Варужан Апелян.
От „Българска железопътна компания“ АД (дъщерно дружество на един от участниците в приватизацията – румънския жп превозвач Grup Feroviar Roman), отказаха да дадат коментар по повод вчерашното изявление на новия транспортен министър. „На този етап няма какво да се коментира. Когато правителството излезе с официално становище и решение, тогава най-вероятно темата може да бъде коментирана“, категорични бяха от компанията.
Investor.bg се свърза и с Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), за да потърси коментар. На този етап от пресцентъра на ведомството нямаха конкретна информация за това какво предстои оттук нататък.
От Министерство на транспорта също не успяха да представят по-детайлна информация какво следва. Единствено уточниха, че през следващата седмица министър Папазов ще направи изявление във връзка с процеса.
Припомняме, че в момента тече втора процедура за приватизация на "БДЖ Товарни превози". Оферти от кандидатите се очакват до 10 юни. Условие пред кандидат-купувача беше да не извършва съкращения сред работниците в товарното звено в продължение на 3 години.
На приходите от тази продажба се разчиташе да бъде изплатен кредитът към германската KfW, която финансира покупката на дизеловите мотриси Siemens.
Първата процедура беше прекратена, защото в нея остана един-единствен кандидат. При втората изискванията към потенциалните инвеститори бяха значително смекчени.
преди 11 години Аз се сещам. Печатане на банкноти и с тях дотиране на губещ бизнес. За жалост това действа 100% само в една точка на света. Иначе за нас освен да *** разходи друго не остава. А и много важно! Подвеждане под отговорност на всички управителни състави довели БДЖ до това положение. Премахване или удължаване на давността на злоупотреби и престъпления извършени с държавни активи. Никакви имунитети на държавни служители АКО делата са свързани със злоупотреби с положението им. Една работеща правораздавателна система е много добър стимул хората да си вършат работата. Обратно - големите бонуси изкривяват перспективата да се отчете дейност, макар и фиктивна или дори граничеща с беззаконието. Не бонусите, а наказанията действат стимулиращо в тази част на света. Не забравяйте каква нация сме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Без съкращаване на персонала до нива на конкуретни компании и освобождаване от не свойствените активи няма как да има оздравяване . Първо и задължително условие за преструктурирането на една компания е преструктурирането на разходната част . Ако някой се сеща за друг исторически опит - да сподели отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години То това е хубаво с международния конкурс - ама както точно си представяш, че ще стане.Начи имате едно избушено предприятие. Задачата е да го направите печелившо без рязане на разходи и съкращаване на хора.От друга страна синдикатите и популистите ще скочат - "Къв е тоя мениджър, дето ще взема 20 бона заплата от БДЖ, като в същото време се съкращават хора. Дайте му 2 000 и да си гледа работата."Надявам се не си мислиш, че някой ще дойде без пари да прави БДЖ печелившо и накрая да се надява на голям бонус. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :) Абсолютно съм съгласен , НО аз на никого няма да остана длъжен ! Опитвам се да водя нормален диалог и да дебатирам като повечето хора тук са доста добре професионално подготвени и със собствено мнение . За съжаление обаче не липсват доста повърхностни хора който никога не са виждали отчет на предприятие камоли да се изказват по теми за преструкториране ! И като говорим за преструкториране - те са две : на разходната или на приходната част - обявеното забавяне на приватизацията с мотива "запазване на работни места" не се вписва в нито единия сценарии отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Keiretsu killer ;) В случая с БДЖ, само рязане на разходите няма да помогне, а са необходими и много други политики, които да се провеждат едновременно. Не, не искам да ти кажа това. Дори, ако зависи от мен първото нещо, което трябва да се направи, в процеса на преструктуриране е обявяване на международен конкурс за мениджърски екип със сериозни бонуси при изпълнение на програмата си. ПП: Сайтът ще е доста по- приятно място, ако поограничите партийните подмятания! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако знаеш от кога му се точат скрападжиите :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Мммм...ни най-малко! :D. Дръж ги там, където си ги скрил, че виж ли изгорят от лятното слънцe! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Както се казва - а дано, ама надали. ;)То и без това никой не иска да го купува. На първия търг само един кандидат подаде оферта. Т.е. ще продължат да си работят на загуба докато накрая не стане като ВМЗ Сопот, Кремиковци, Химко Враца и др. знайни и незнайни фалирали бизнеси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Посочете кое точно е глупост и защо? Аз лично живея в свят, където тези неща са случват. Докога нашата държава ще е абсолютно несъстоятелна вече е друг въпрос, отговорът вероятно го засягате в последното изречение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А ти не се притеснявай за моите пари - те са си ок на сенчица :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар