Приватизацията на БДЖ „Товарни превози“ най-вероятно ще бъде прекратена, прогнозира новоизбраният министър на транспорта Данаил Папазов. Причината за този ход е желанието на новото правителство да „бъдат спасени работни места“, обясни още министърът при предаването на властта.
До дни ще станат ясни подробностите по плана за действие на новите управляващи, както и каква ще бъде реакцията на кредиторите.
Папазов обеща и усилено да работи за решаването на проблемите на българските превозвачи.
Припомняме, че приватизацията на „Товарни превози“ се точи от месеци. По искане на допуснатите кандидати в конкурса процедурата беше удължавана на няколко пъти.
Предприятието трябва да бъде раздържавено заради големите задължения на БДЖ и със съгласието на кредиторите на холдинга. Срещу продажбата на звеното обаче се обявяват повечето от служителите в железницата и синдикатите. За тях приватизацията ще доведе до фалит на БДЖ.
преди 11 години Кардиналния проблем е че просто няма време . За да отлепи тая държава трябва да се реже до здраво - при положение че 2 млн.работещи издържат реално 7 млн. население за какви оздравявания става дума . Ако не се предприемат бързи и радикални мерки работещите просто ще абдикират от социалните си задължение . Толкова е просто . Оздравяване - а пари и време от къде ? Кой ще плаща оздравяването - пак тия 2 млн. ли ? п.п. дано поне на Орешарски му е останал мозък в главата - на времето беше зам. на Муравей , после структурира НАП и въведе плоския данък . За другите - ГЕРБ бил довел калинките - може ама професор по синтаксис за министър на спорта до момента сме нямали мамка му ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Е, колкото и да не разбирам, как новото правителство ще кове нови закони, с толкова противоречиви програми плюс новия герой на новото време Сидеров, дето ни "спасява" от ГЕРБ, да се чуди човек, как повече от милион гласуваха за ГЕРБ, а за Атака около четири пъти по-малко, та, проблемите си остават!И най-накрая, питам се, защо "някой" ни приватизира на "парче"!!!Да приватизира държавата, така и така това е крайната цел.Виж, ако е решил да затрие и българския народ, ситуацията се усложнява! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Приватизацията е много важна за една страна като нашата. За жалост за 23 години активи за 30 млрд. ги продадоха само за 3 млрд. За това трябва да се следи много внимателно от обществото и от институциите как се правят договорите по различните приватизационни проекти. Както написах по-долу, БДЖ "Товарни превози" може да бъде и много печеливш инструмент в ръцете на държавата. Просто трябва правилна политика в тази насока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А и кой ти дава гаранции, че концесионерът няма да досъсипе БДЖ "Товарни превози"?----------------------------Все си мисля, че е време да се състави поне един свестен договор за приватизация и Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол да си изпълни стриктно функциите. Поне един свестен договор за 23 години преход!Макар, че докато пиша този пост си давам сметка колко е найвно това мое желание!Както беше казал някой, "Е..м ти и държавата!". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Data, виждам по-долу, че казваш, че няма да платиш и "лев данък". Един въпрос: до сега плаща ли си данъците? Защото БДЖ се окраде в последните 23 години. БДЖ е окраден до такава степен, че....Или сега когато на власт не са ГЕРБ изведнъж се загрижи за парите си? Милият той! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ти май наистина си вярваш ? А вземи и смятай на пръсти колко живи "оздравени" предприятия познаваш ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години БДЖ "Товарни превози" няма нужда да бъде продадено сега за жълти стотинки, при положение, че съвсем скоро Турция ще пусне скоростна жп линия, която ще пренася стоки от Азия за Европа. Потенциалът на този проект ще е огромен и "Товарни превози" могат да играят ключова роля в него. А и кой ти дава гаранции, че концесионерът няма да досъсипе БДЖ "Товарни превози"? Както стана с много други пр-ия в България след 89-та. БДЖ като цяло имат нужда от оздравяване и слагане на край на порочната практика на кражби в тях. Било то от съмнителни фирми, свързани с властта или разни икономически кръгове, или от самите служители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе тия още о началото обещават да са най-големите некдърници, които са ни управлявали! Първо ще връщат пушенето, сега ще спират и без това проточилата се приватизация. Обичам страната си и искам да живея тук, но как може такива некадърници да ни управляват?!Но така е, трябва да се събуди народа и поне да гласува.Защото каквото сам си направиш няма кой друг да ти го направи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Без да съм капацитет по въпроса, БДЖ може да бъде приватизирана и държавата да намери форма за обезщетение на съкратените служители. Така се постигат най-малко два ефекта - ще имаме съвременни ефективни железници и държавата ще похарчи в пъти по малко средства за обезщетение на служители, отколкото сега харчи всяка година за дотации.Но пък тогава няма да има държавни БДЖ, които да се източват от близки до власта фирми.Така, че аргумента да запазим няколко хиляди работни места на цената на 240М лв. дотации годишно е несъстоятелен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години и още нещо - на това "запазване" на работни места с нашите пари - кукиш *** . Ще направя всичко възможно лев данък да не плащам ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар