Половината от членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) не виждат в предизборните програми на партиите конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания. Това показват резултатите от проведено анкетно допитване в периода 25-26 април 2013 г. сред членовете на палатата във връзка с предизборната кампания и обявените в политическите платформи ангажименти.
Общо 53% от анкетираните посочват, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.
Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ефектите ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73% от анкетираните) и ръст на безработицата (според 48% от участниците в допитването). Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.
Голяма част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78%), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).
По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.
Диференциран подоходен данък за физическите лица и увеличението на данъците фирмите определят като вредни за бизнеса идеи, разпространявани в предизборната кампания. Други неодобрявани от работодателите предложения са идеите за национализация, обещанията за бърз растеж на доходите, които при нисък икономически ръст няма как да се изпълнят.