Служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев се готви да направи известни промени в ръководството на държавната железница. На този етап обаче той не е готов "с имената" на тези, които може да бъдат отстранени от управленските позиции.
"Докато нямам напълно ясна визия за промените в ръководството на БДЖ няма да давам коментар. Когато си изясня какви ще бъдат те, ще съобщя официално“. Това заяви Кръстев в коментар дали планира „структурни“ промени в управлението на железницата.
„Още докато бях зам.-министър и отговарях пряко за БДЖ имах разговор с бившия транспортен министър Ивайло Московски за това, че трябва да бъдат направени структурни промени в ръководството на железницата. Още тогава виждах известни пропуски“, обясни Кръстев.
Според информация, тиражирана в общественото пространство, „остри рокади“ в управленските постове в жп превозвача ще има в близките две седмици.
Информация на Investor.bg е, че вероятните промени в ръководството на дружеството се свързват с шефа на борда на директорите Владимир Владимиров и изпълнителния директор Велик Занчев. От пресцентъра на БДЖ коментираха пред Investor.bg, че на този етап „нямат официална подобна информация“.
Междувременно продължават опитите за оздравяване на БДЖ “Товарни превози”.
Транспортният министър съобщи още, че кредитен съвет ще подпомага оздравяването на холдинга.
„Новосъздаденият кредитен съвет ще е с консултативен характер и няма да има управленски функции”, уточни той. По думите му основната задача на съвета ще бъде да подава точна и актуална информация за състоянието на „Холдинг БДЖ“ до всички негови кредитори.
Дружеството вече е натрупало дългове на стойност 716 млн. лева, заяви още Кръстев.
„Приблизителните задължения към най-големите кредитори, KfW и облигационерите по втория заем, са от порядъка на по около 35 млн. евро на кредитор“, уточни министърът. По неговите думи кредитори са се "оплакали", че с тях е нямало "добра и ясна комуникация" по отношение на това какво се случва вътре в дружеството.
Той допълни, че плащането по първия облигационен заем е спряно малко преди да бъде изплатен и от 2011 г. изобщо няма плащания по него. „Незнайно защо плащането по първия облигационен заем е спряно малко преди да бъде изплатен, и от 2011 г. няма изобщо плащания по него. Натрупани са допълнително лихви. Задължението по първия облигационен заем в момента е около 6 млн. лв”, каза още министърът.
“Трябва да сме наясно какво става със състоянието на БДЖ, защото бях много обезпокоен от сигналите, които получих от големите кредитори”, категоричен бе Кристиан Кръстев.
Транспортният министър уточни, че новите спални вагони, които държавата закупи от Турция, ще бъдат официално на територията на България до края на месеца. Припомняме ви, че въпросните спални мотриси трябваше да влязат в експлоатация още през лятото на минлата година. После пускането им бе отложено за ранната есен.