Ако не се осъществи приватизацията на БДЖ „Товарни превози", кредиторите имат пълно основание да изискат вземанията си от дружеството, което ще го направи неспособно да извършва услуги, каза бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред TV7. Той потвърди мнението си, че продажбата на товарното звено на железницата е неизбежно.
"Ако има ясни критерии и правила, частният бизнес винаги е по-добър стопанин от държавата", аргументира се бившият транспортен министър Московски.
Той обясни, че протестите на гражданите срещу приватизацията на дружеството са закъснели и че ако държавата по някакъв начин поеме ангажимент за тези вземания, това означава, че средствата за погасяване на дълга трябва да дойдат от увеличение на данъците.
Мовсковски все пак изключи заем с цел спасяване на дружеството, тъй като в този случай е нужно одобрение от Брюксел.
„Това, което не съм имал възможност да направя за БДЖ, тъй като не съм бил министър тогава, е още от първата година от управлението на ГЕРБ дружеството да се фалира и темата да приключи", заяви бившият ресорен министър на транспорта.
Той припомни, че за времето на управлението си партия ГЕРБ е успяла да намали дълга на националния железопътен превозвач със 120 млн. лева, като е използвала "редица непопулярни мерки".
Преди броени дни новият министър на транспорта Кристиан Кръстев, който стана част от екипа на служебния премиер Марин Райков, заяви категорично, че няма да позволи продажбата на товарното звено на железницата на безценица.
преди 11 години Всички мерки кото се предприемат са само номера с пари които се използват като нарисуван морков пред магаре. Но магарето иска само реална храна и няма духовни потребност от картината с моркова. Картинката с морков пред магарето говори за това, че съвременните финансови балонизатори си мислят, че контролират реалната икономика, че несметните въображаеми богатства имат някакво значение за реалността. И не съзнават че просто на магарето не му пука за картинката, стига да не му пречи да се нахрани, то би правило всичко само за да се нахрани, както да премачка картинката с моркова, така и да изпълнява това което му се каже срещу храна. Стопанина има избор - но той е *** и само размахва картинка с морков. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години икономиката не е циклична, финансите са. Реалната икономика расте пропорционално само на демография и ресурси, виртуалните финансови балони, възможни чрез номера с пари (лихви, дългове, фючърси...) растат на *** на реалността. Отвреме навреме се налага или да се спукат или изпуснат щото почват да пречат. Досега това изпускане винаги е било несъзнателно, понеже икономиките са работели. Сега обаче имаме опит за контролирано изпускане, но то не става понеже икономиките замръзват поради системен проблем - системата не може да мотивира потребление. Така че цикъла на балоните нямат голямо значение, проблема е че дори и да гръмне, реалността няма да се промени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години а бе герб се чудят как да вземат някоя друга комисионна. те и майка си биха продали за комисионна. а сега да имаше един мораториум на сделките им и да се види кой как се е угоявал на народен гръб отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Е как - било от "стратегическо" значение . Може - но за синдикатите ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Аз не мога да разбера, защо някой би искал да купи БДЖ товарни превози?Нали вече монопол върху ЖП превозите няма. Има и частни превозвачи, които се конкурират с "БДЖ Товарни превози".Тогава защо някой инвеститор би предпочел да купи държавния превозвач, вместо да купи някой от частните? Или направо да си създаде нов.Какво толкова ценно притежава "БДЖ Товарни превози" ? Едни стари и амортизирани вагони и локомотиви? Вероятно в дългосрочен план поддръжката им би била по-скъпа от купуването на нови.Релси? Не, те не са собственост на БДЖ, те са на "НКЖИ" и всеки превозвач може да ги ползжа.Единственото което има БДЖ товарни превози е тежко наследство - във вид на синдкикати и много ненужни работници, които не са научени да работят и които приватизаторът не би могъл да съкрати в следващите N години. Аз виждам само негативи, без особени активи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Защото шанса да бъде купено и нарязано е почти 100 % отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Защо не се направи публична приватизация през борсата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Време е да се приватизира, защото голямата част от ж.п. магистралата от средния и близкия Изток през Турция е готова, новият тунел под Босфора е готов и огромният поток от товари по ж.п. линиите през Турция и България към Централна и Западна Европа трябва да тръгне в близките години. Печалбата се оценява между 3 и 7 млрд. Един от кандидатите е великата икономическа сила Румъния. Оценката на БГ "специалистите" е че ако вземем макс. 100 милиона ще е успех. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години е това е така от както свят светува - икономиката си е циклична , както природата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Всъщност и аз се опитвам да кажа горе-долу същото. Така, както първата световна война не е успяла да реше проблемите, така и втората също не е успяла. После имахме и студена война. Но въпреки всичко кризата се завръща отново и отново, което означава, че никакъв проблем не е решен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар