Туристическото райониране на страната според общинските административни граници вече е факт. Това реши парламентът, като гласува на второ четене текстове от Закона за туризма.
Идеята е всеки туристически район да се специализира в предлагането на определен туристически продукт, което да повиши и качеството на предлаганите услуги. Също така от районите се очаква да извършват маркетинга и представянето на възможностите за туризъм на национални и на международни форуми. Ще се постигне по-широка реклама на регионалните туристически продукти, а всеки район ще има наименование, лого и рекламен слоган.
Територията на една община не може да бъде разделяна между два туристически района и не може да принадлежи едновременно към два такива, записаха депутатите.
В концепцията за туристическо райониране на страната се прави анализ и предложение за броя, наименованието и териториалния обхват на туристическите райони. Всеки район ще се ръководи от Организация за управление на туристическия район, която няма да бъде търговско дружество.
В нея ще има представители на общините, местните и регионалните туристически сдружения, сдружения на застрахователите, потребителите, работодателите.
С приетите текстове от Закона за туризма се регламентира и Национален съвет по туризъм, който да координира туристическия бизнес. Съветът ще е консултативен орган към министъра на икономиката, енергетиката и туризма, който ще е и негов председател, ако не предостави тези правомощия на друго лице.
Народното събрание регламентира в Националния съвет по туризъм да участват заместник-министрите на регионалното развитие, на външните работи, на културата, на здравеопазването, на земеделието и храните, на образованието и др.
В съвета ще влизат още председателят на Комисията за защита на потребителите, изпълнителните директори на Българската агенция по безопасност на храните и на НАП, както и по един представител на различни сдружения от туристическия бранш, вписани в националния туристически регистър.