Качеството на пътищата в България се подобрява леко и по този показател страната ни вече заема 129-о място в света, обявиха експертите от Световния икономически форум в своя отчет за глобална конкурентоспособност на държавите (2012-2013 г.).
Преди година България заемаше 135 място по качество на пътищата. В класацията тогава участваха 139 страни. Сега са оценени пътищата в общо 144 държави, като България има оценка 2,5. Със същата са още Мадагаскар, Коста Рика, Парагвай, Киргизстан и Босна и Херцеговина. Непосредствено преди страната ни с оценка 2,6 са Буркина Фасо, Колумбия, Венецуела и Непал.
Последното място в тази класация е за Молдова с 1,5. С оценка под 2,0 са още Румъния – 1,9 и Хаити – 1,8. На по-предно място обаче са класирани Хърватия - 29-о място (оценка 5.0), Албания - 59-о (4.2) и Македония - 108-мо (3.0).
Според експертите най-хубави са пътищата във Франция – 6,5, следват ОАЕ и Сингапур със същата оценка. В първата десетка са още Португалия, Оман и Швейцария - по 6.3, Австрия и Хонконг - по 6.2, както и Финландия и Германия - по 6.1. САЩ и Китай заемат съответно 20-о и 21-ро място с по 5.7.
Има оценка и за обща инфраструктура, където България е на 115-о място с оценка 3.3. Толкова са получили още Габон и Молдова, а с 3.4 са Уганда, Перу и Аржентина.
Зад нас - с бал 3.2, са Малави, Нигерия, Боливия, Виетнам и Сърбия. Комшиите ни от Румъния са 132-ри с 2.8 От другите държави близо до България - Хърватия е 38-а с 5.2, а Македония - 91-ра с 3.7.
Лидер по инфраструктура е Швейцария с 6.6, следвана от Сингапур, Финландия, Хонконг - по 6.5, Франция, ОАЕ - по 6.4, Исландия и Австрия - по 6.3, Германия и Холандия - по 6.2, и др.
Още новини за автомобили и инфраструктура четете в Automedia.bg
преди 11 години Ясно по-добре сме от Киргизстан и Мадагскар - супер. Сега остава да изпреварим и Габон и Уганда и ще сме отличници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Или уникалното сравнение на инфраструктурата с Габон. Айде пак малко wiki...http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Gabon#Railways_in_Gabon отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Уникално глупашка работа...сравнението. И понеже преджеизявяващиеете се писачи са писали само хули малко сравнение: От wiki за да е достъпно за всичкиМАДАГАСКАРtotal: 49,837 km (30,967 mi)paved: 5,781 km (3,648 mi)unpaved: 44,056 km (27,375 mi) (1996 est.)The majority of "paved" roads outside the capital can no longer be considered so due to heavy use, erosion and lack of maintenance. Due to excessive rainfall in the regions, land slides have depleted roads.[citation needeБЪЛГАРИЯtotal: 44,033 kmpaved: 43,593 km (99%)unpaved: 440 km (1%)motorways: 571 km (09.2012)motorways under construction: 152 km (09.2012)КИРГИЗСТАНTotal: 30,300 km (including 140 km of expressways)paved: 22,600 km (includes some all-weather gravel-surfaced roads)unpaved: 7,700 km (these roads are made of unstabilized earth and are difficult to negotiate in wet weather) (1990)Изглежда в "експертите" на световния ик. форум са адски неграмотни...Или ние сме ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ето затова трябва да си строим и поддържаме пътищата, защото са гръбнака на "комуникацията" и логистиката на страната! Инфраструктурата не трябва да се политизира, а трябва да бъде един от националните приоритети на страната! И няма значение кое правителство идва, ифраструктурата трябва да се подобрява! Всички искаме да караме коли по добри пътища, да стигаме бързо до там за където сме стигнали и да си вършим работата без "излишни усложнения" като collateral damage в някой сервиз ;-) Затова се радвах, че това правителство, дето си отива, имаше приоритет изграждането на магистрали. Само че като стане самоцел и хвалипръцковците почнат да се бият в гърдите с "постиженията" става грозно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Боже, Боже, кога ще ги стигнем Непалците, Боже? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години После Бате Бойко що правел магистрали.Може ли в Непал да са по-качествени, олелелеле! отговор Сигнализирай за неуместен коментар