Качеството на пътищата в България се подобрява леко и по този показател страната ни вече заема 129-о място в света, обявиха експертите от Световния икономически форум в своя отчет за глобална конкурентоспособност на държавите (2012-2013 г.).
Преди година България заемаше 135 място по качество на пътищата. В класацията тогава участваха 139 страни. Сега са оценени пътищата в общо 144 държави, като България има оценка 2,5. Със същата са още Мадагаскар, Коста Рика, Парагвай, Киргизстан и Босна и Херцеговина. Непосредствено преди страната ни с оценка 2,6 са Буркина Фасо, Колумбия, Венецуела и Непал.
Последното място в тази класация е за Молдова с 1,5. С оценка под 2,0 са още Румъния – 1,9 и Хаити – 1,8. На по-предно място обаче са класирани Хърватия - 29-о място (оценка 5.0), Албания - 59-о (4.2) и Македония - 108-мо (3.0).
Според експертите най-хубави са пътищата във Франция – 6,5, следват ОАЕ и Сингапур със същата оценка. В първата десетка са още Португалия, Оман и Швейцария - по 6.3, Австрия и Хонконг - по 6.2, както и Финландия и Германия - по 6.1. САЩ и Китай заемат съответно 20-о и 21-ро място с по 5.7.
Има оценка и за обща инфраструктура, където България е на 115-о място с оценка 3.3. Толкова са получили още Габон и Молдова, а с 3.4 са Уганда, Перу и Аржентина.
Зад нас - с бал 3.2, са Малави, Нигерия, Боливия, Виетнам и Сърбия. Комшиите ни от Румъния са 132-ри с 2.8 От другите държави близо до България - Хърватия е 38-а с 5.2, а Македония - 91-ра с 3.7.
Лидер по инфраструктура е Швейцария с 6.6, следвана от Сингапур, Финландия, Хонконг - по 6.5, Франция, ОАЕ - по 6.4, Исландия и Австрия - по 6.3, Германия и Холандия - по 6.2, и др.
Още новини за автомобили и инфраструктура четете в Automedia.bg
преди 11 години да де, ама не от 1930(поне както аз съм чувал), а от 50те-тогава е първият асфалтов път в Бг. За жалост няма как да ти го покажа-няма информация в интернет. Аз го знам от чичо ми, офицер от строителни войски. И е постигнато много-ама вярно много. Основно се е строило между 60те и 70те години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Така си е изоставаме...Но в никакъв случай не сме паднали до Габон да речем по инфраструктура...Т.е. за да паднем до там трябва примерно да ни остане само 1 жп.линия...тпримерно тази от 1869г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Просто много изоставаме по тези показатели бе хора.Както бяхме изостанали и през 80-те, когато верно имаше асфалт, макар и тесен до всяко селце и махала освен в районите с турско говорещи. После заради Доган по времето на НДСВ построи много от пътищата и там за да открадне още повече пари, отколкото бяха вложени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години няма как да не се съглася с теб. Не че ББ не заслужава хули де, ама тия дето са ни сравнили с Мадагаскар никога не са били в България и/или никога не са били в Мадагаскар. Освен това испанците имат по-добри пътища от Французите(не че техните са зле де). Но за Молдова са прави-не съм ходил но имам приятел, който бизнеса му е там и ми разправя, че само в един град(Кишинев) имали асфалт. В същност Бг има една съвсем не лоша пътна мрежа, просто доста зле поддържана-ако не вярвате, че е добра отидете до Птичево, Омурташко. Щото такъв тип села, в повечето държави няма да имат даже коловоз до там:) А тук асфалт стига до повечето паланки, дето са останали от преди 1878г. Което, обаче, за да сме честни е направено в периода 60-90та година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Може и това изследване да не е най-вярното и обективно, но е факт, че трябва още много работа и по пътищата и по инфраструктурата. Това трябва да е постоянен ангажимент на държавата а не да се прави от време на време. Също такъв ангажимент са строежите и ремонтите на училища, детски градини (където има нужда), детски площадки, спортни съоръжения и т.н. именно така се връщат към хората данъците, които плащат и те виждат смисъла от държавата. Тъй като това го нямаше в последните 20 години или беше слабо застъпено то сега ще трябва да се наваксва много дълго време. Друг фактор е бързото увеличаване на превозните средства (транзитни и местни), което само по себе си прави инфраструктурата недостатъчна. В крайна сметка колкото и да не ни харесва такива изследвания са външен поглед на нашето състояние, а доколко да им вярваме това е друга тема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Такааа, комунистите аз лично, меко казано недолюбвам...Но да си кривя душата и да плюя по-мястото където живея, означава да плюя себе си. Ааз лично се уважавам.Преди 1898 бяхме на 22 ро място по ик. развитие. Толкоз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Трябва или да си *** като гъба, или много ***, или да не живееш в България, а представите ти за нея да са от вестник "Сън", за да вземеш за истина такова твърдение!А тези, които с готовност и наслада извадиха веднага баките с помия, запреглъщаха с кеф, заполиваха държавата и заквичаха с възторг химна на самоунижението, мога да им кажа само "Наздраве!"Само къде са редовните "експерти" да обяснят, че комунистите са виновни! хаха! Нищо, че през 1989 г. нямаше не село, а една махала без докаран до нея асфалт, ток и телефон! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ALBANIATotal: 18,000 kmPaved: 12,920 kmUnpaved: 5,080 km (2002 est.) [3] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ахъ грамотен ли си? ако да почети малко, ....моля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години И това всичко не е оплюване на настоящото управление как си мислите. а нихилизъм, граничещ с мазохизъм. Т.е. оплювате се самите вие. Като в сещото време отричате всичко построено досега да речем от 1930 насам...Щото от горе-долу този период е първата отсечка която навремето са наричали магистрална. Винаги ми става тъжно от изключително ниското ни самочувствие...Нейсе ако искате да се чуствате като мизерници. то....сещате се...Аз лично не смятам че българските постижения ВИНАГИ са по-лоши и от най-лошите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар