Ситуацията с високите сметки за електроенергия през декември 2012 г. и възможностите за намиране на оптимални решения на проблемите на клиентите са били обсъдени на среща на регионалния мениджър на ЧЕЗ за България Петър Докладал и мениджъри от групата на ЧЕЗ в България с представители на Регионалното сдружение на общините „Център”. На срещата са присъствали кметове и представители на местните власти от Божурище, Елин Пелин, Костинброд, Радомир, Своге, Ихтиман, Горна Малина.
Пред местните власти мениджърите на ЧЕЗ са обяснили какви мерки са предприети от компанията, като специален акцент е бил поставен върху усилията за разясняване на структурата на цената на електроенергията.
През февруари е започнала информационна кампания „Бъдете информирани”, която е показвала, че от всяка сметка за електроенергия на стойност 100 лева в ЧЕЗ остават едва 9,30 лева. Останалите над 90 лева отиват при други участници във веригата производство-пренос.
“Въпреки откритата от ДКЕВР процедура за отнемане на лицензите на „ЧЕЗ Електро” и „ЧЕЗ Разпределение” ние ще продължаваме приоритетно да изпълняваме своята основна мисия – да осигуряваме качествено електрозахранване на нашите клиенти. Разбираме притесненията на хората и сме готови да работим както с гражданските и потребителските организации, така и с местните власти и държавните институции за осигуряване на повече информация и яснота по всякакви въпроси, които интересуват потребителите“, е казал Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България, цитиран в прессъобщение на компанията.
Кметовете са обсъдили с мениджърите на ЧЕЗ инвестиционните нужди на своите общини и постигнаха разбирателство за по-тясно сътрудничество с цел своевременното решаване на проблемите на общините и осъществяване на инвестиционната програма на ЧЕЗ.
Във вчерашно изявление от компанията заявиха, че намират за необяснимо стартирането на процедурата по отнемане на лицензиите на двете ѝ дъщерни дружества в България - „ЧЕЗ Електро България” АД и ЧЕЗ Разпределение България” АД.
„Ние ще направим всичко необходимо в законоустановения срок и по законоустановения начин, за да докажем, че няма основания за подобни действия. Спазвали сме, спазваме и ще продължим да спазваме всички закони в държавата. Искаме да продължим да работим, да подобряваме обслужването на клиентите и да осигуряваме качествено електроснабдяване за хората от Западна България. Искаме да продължим да работим с общините за подобряване на комуникацията с клиентите и да бъдем по-близо до проблемите на хората. Разбираме нашата отговорност и сме отворени за диалог в интерес на обществения консенсус“, се казва в изявление на компанията, подписано от регионалния мениджър Петър Докладал.