fallback

Законова промяна позволява управител на жп инфраструктурата да бъде и превозвач

Проектът не включва задължително обединяване на НКЖИ с "Холдинг Български държавни железници" ЕАД

16:19 | 06.02.13 г.

Правителството предлага промяна в Закона за железопътния транспорт, която ще позволи управител на железопътната инфраструктура на територията на страната да бъде и жп превозвач. Кабинетът реши да предложи промяната в закона по време на редовното си заседание днес (6 февруари), съобщи пресслужбата на МС.

С проекта за промяна ще бъдат въведени разпоредби, които гарантират независимостта на управлението на железопътните предприятия.

Припомняме, че преди месеци стана ясно, че ръководствата на БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) обмислят възможността да се слеят в общо тръговско дружество, което да има едно ръководство.

Тогава ръководителят на железничарския синдикат Петър Бунев заяви, че двете страни ще могат да се обединят само ако бъде въведена промяна в Закона за железопътния транспорт, която да позволява наличието на един и същ управител, който да ръководи едновременно превозите и железопътната инфраструктура.

В тази връзка от пресслужбата на кабинета уточняват, че проектът на закон не обединява НКЖИ с "Холдинг Български държавни железници" ЕАД, включително с дъщерни дружества от БДЖ.

Промяната в същия закон предвижда глоба от 20 до 100 лв. за всеки пътник във влака, който няма билет или откаже да плати стойността на билета плюс добавка. Наказателните постановления ще се издават от кондукторите във влака.

В момента законът предвижда глоби само за пътниците, които замърсяват пероните и чакалните или са причинили повреда на вагоните или железопътните съоръжения.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:28 | 13.09.22 г.
fallback