fallback

Проверяват за нарушения обществената поръчка за бранд "България"

От министерството на икономиката са възложили на фирмата, отговорна за реализирането на бранда, да преразгледа работата си и да направи корекции, ако се наложи

08:00 | 05.02.13 г. 4

Логото на новия туристически бранд търпи остра критика през последните две седмици. Снимка:МИЕТ

Инспекторатът на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) в момента прави детайлна проверка на обществената поръчка за изготвянето на интегрирания туристически бранд „България“, който бе официално представен преди малко повече от две седмици.

По разпореждане на министър Делян Добрев инспекторатът е започнал проверка за допуснати нарушения в хода на работата и изпълнението й от страна на ангажирания консорциум "Обединение за бранд "България". Това научи Investor.bg след направено запитване към министерството във връзка с появилата се информация в медиите, че изпълнението на поръчката за новия български туристически бранд и маркетинг стратегията за неговото внедряване на световните пазари, е опорочена и своевременно е „дадена на прокурор“.

В отговора на МИЕТ до Investor.bg се посочва, че възлагат на изпълнителя на обществената поръчка да преразгледа изпълнението на задачата по-обстойно и ако се наложи, да направи корекции. Очаква се сдружението да проведе допълнителни дискусии със специалисти, които „имат отношение към новото лого“.

През последните седмици новото лого и като цяло стратегията за интегрирания бранд търпят остра критика в общественото пространство. От Съюза на българските художници (СБХ) излязоха с официална позиция, в която твърдят, че няма нито един техен представител в творческия екип по реализирането на графичната част. В становището си те заявяват, че "в семиотичен, композиционен, пластичен, цветови и идеен план логото не изявява високоотговорната и представителна функция, която символът и прилежащите му компоненти трябва да изразяват".

"Към тези естетически и смислови недостатъци причисляваме неудачното типографско решение, нехармониращо с ценностите в българската кирилица. Разработените подварианти на логото не спомагат за ясно, характерно и запомнящо се послание за България, а напротив - затвърждават впечатлението за съдържащата се в него вяла и безлична посредственост", заявяват още в позицията си от СБХ.

Георги Павлов, секретар секция "Графичен дизайн" към сюза заяви, че към този момент не е чувал за завеждане на подобно дело. Едиствено спомена, че се надява ако бъде проведен конкурс за ново лого, консорциумът да се допита до утвърдени имена от родните художествените среди.

Същевременно вчера министърът на културарата Вежди Рашидов изрази негативното си мнение за графичното изображение на логото, като го сравни с "бонбоче от панаир - шареничко, хубавичко".

Според него логото трябва да бъде една съвършена естетика, а новото е малко примитивно. "България не заслужава толкова примитивно отношение", заяви още Рашидов.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:04 | 14.09.22 г.
fallback