Шведската модна верига Hennes & Mauritz AB (H&M) обяви продажби в размер на120 млн. шведски крони (13,9 млн. евро) от дейността си през първата финансова година България. Компанията, която отвори първия си магазин в страната на 8 март миналата година, определи като „много добри“ продажбите на четирите си магазина у нас през изминалата година.
За периода от 1 септември до 30 ноември 2012 г. (четвъртото тримесечие на финансовата година на компанията) продажбите бяха в размер на 42 млн. крони (4,9 млн. евро).
Компанията отчита силен Коледен сезон на пазарите, на които присъства като цяло, с ръст в продажбите от 8% в сравнение с година по-рано.
H&M отчете продажби в размер на 9,3 млн. евро за първите шест месеца дейност у нас, както и 4 млн. евро – за първите три месеца.
За цялата финансова 2011/2012 година, започнала на 1 декември 2011 г., консолидираните продажби на веригата възлизат на близо 121 млрд. крони (ок. 14 млрд. евро), което е увеличение от 10%.
Печалбата след данъци за периода се повишава със 7% до 16,9 млрд, крони (1,96 млрд. евро), или 10,19 крони за акция в сравнение с 9,56 крони година по-рано, съобщиха от компанията.
Тя регистрира ръст от 9% в консолидираните продажбите за последното тримесечие на финансовата година, като печалбата отчита лек спад на годишна база поради мащабни дългосрочни инвестиции и негативен валутен ефект, уточняват от H&M.
Продажбите за януари 2013 г. се очаква да се повишат с 5%, въпреки студовете през втората половина на месеца, които засегнаха продажбите на много пазари.
През изминалата година веригата отвори 304 нови магазина и прибави пет нови пазара към глобалната си мрежа, коментира изпълнителният директор Карл-Йохан Першон.
Благодарение на експанзията тя увеличи персонала си с 10 хил. души и днес веригата включва над 2800 магазина на 48 пазара с повече от 104 хил. служители.
През настоящата финансова година H&M ще отвори 325 магазина на пазари като Чили, Естония, Литва, Сърбия и Индонезия. Наред с това тя ще стартира и нова модна марка & Other Stories, която ще бъде представена през пролетта в редица европейски страни, както и по интернет. Компанията планира засилен фокус върху онлайн продажбите, като през януари 2013 г. представи своя онлайн магазин на осем от пазарите си.
Бордът на директорите на компанията предложи изплащането на дивидент от 9,5 крони на акция, непроменен от предходната година. Към момента акциите на компанията се търгуват на нива от малко над 229 крони в сравнение с близо 235 крони към края на сесията вчера на NASDAQ OMX Stockholm.
Заб. Резултатите са за периода от началото на дейност на веригата у нас до края на финансовата й година (8 март – 30 ноември)