fallback

Румънски превозвач и ПИБ искат да купят БДЖ "Товарни превози"

До този момент има общо седем участника в приватизацията на товарното звено на железницата, липсва официален интерес от руските държавни железници

13:33 | 07.01.13 г.

До този момент в процедурата за приватизация на БДЖ „Товарни превози“ има закупени общо 7 документации за участие. От седемте пакета документи единственият напълно явен интерес е от страна на най-големия румънски частен жп превозвач Grup Feroviar Roman, собственик на дружеството „Българска железопътна компания“, през което е заявил и официално желание за участие.

Официален интерес е отправен и от Първа инвестиционна банка, а останалите документации са закупени от адвокатски дружества, за които все още няма яснота чий интерес представляват.

Това съобщи пред Investor.bg изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) Емил Караниколов. Той обясни, че на този етап няма информация зад някое от адвокатските дружества да седят руските държавни желеници, за чието участие имаше спекулации през последните седмици.

Останалите 5 участника са адвокатските дружества „Юриста груп“ ЕОД със седалище София; „Георгиев Тодоров и Ко“; „Григоров и съдружници“, както и двамата адвокати Валентин Иванов и Тодор Ангелов.

Кой може да седи зад петте адвокатски дружества?

Въпреки че Караниколов отрече информацията, разисквана в медийното пространство, че руските държавни железници (РЖД) имат намерение да купят товарното звено на БДЖ, анонимен източник на Investor.bg е сигурен, че такъв интерес има и той ще остане скрит от широката публика, докато не дойде време за проучване на „Товарни превози“ и предлагане на оферта.

По друга информация чешките железници Advanced world transport също са сред участниците, които са предпочели на участват в процедурата с помощта на адвокат. Дружеството действа по същия начин и при първия опит на държавата на продаде „Товарни превози“ през лятото на миналата година.

По информация на Investor.bg интерес към товарното звено има и от страна на украинските държавни железници. Местоположението на Украйна е достатъчно стратегическо, за да може страната да има явна изгода от развитието на товарен бизнес през България.

Припомняме, че днес в 17:30 часа изтича крайният срок, до който кандидат-приватизаторите на товарното звено на железницата, трябва да закупят документация за участие. Първоначално крайният срок бе 27 декември 2012 г., но в последния момент от приватизационното ведомство го удължиха до днес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:16 | 07.09.22 г.
fallback