fallback

Ритейл индустрията с 10-20% спад на продажбите по празниците на годишна база

Бизнесът с дрехи и обувки бе задушен от драстичния ръст на търговските площи през 2012 г., смята Васил Райчев от Българска ритейл асоциация

09:00 | 07.01.13 г.

Изминалата 2012 г. бе белязана от рязко увеличение на търговските площи, което рефлектира върху ръста на предлагането в ритейл индустрията. Същевременно обаче потенциалните клиенти не се увеличиха, а това доведе до спад на реализираните продажби с между 10 и 20% по време на празниците, в съпоставка със същия период на 2011 г. 

Така коментира реализираните продажби в ритейл бранша Васил Райчев, който е член на Управителния съвет на Българска ритейл асоциация (БРА). Investor.bg потърси мнението на Райчев във връзка с очакванията му за развитие на ритейл индустрията у нас през 2013 г., съпоставимо с това през вече отминалата година.

Потребителското поведение на българина през изминалите коледно-новогодишни празници не бе по-различно от прогнозираното.

„Няма как да има нова тенденция в пазара на дрехи и обувки у нас. Потребителите в България се стараят да разпределят средствата си според най-големите си нужди, а от това ритейл браншът страда“, обяснява Райчев.

По негови думи постоянно разкриващите се нови търговските площи с магазини за дрехи, аксесоари и обувки задушават пазара. Участниците на пазара страдат от отварянето на нови и нови търговски центрове, защото клиентите са свили потреблението си заради кризата, а същевременно предлагането и конкуренцията се увеличават драстично с всяка изминала година.

В тази връзка Райчев изрази и своя песимизъм по повод бъдещето на бранша през текущата 2013 г. Той заяви, че има голяма вероятност известна част от участниците на пазара да преустановят работата си.

„Забелязвате, че в моловете все повече търговски площи сменят наемателите си. Има голямо текучество – някои марки се оттеглят от българския пазар за сметка на други, които се установяват трайно“, допълни Райчев.

По неговите думи през 2013 г. ще се наблюдава и ясно преразпределение на играчите на пазара. Големите вериги, примери за които са H'n'M и Inditex до някаква степен ще продължат да моделират пазара и потребителското поведение.

„Вероятно през 2013 г. индустрията също ще отбележи известен спад, но все още е прекалено рано да се дават точни прогнози, защото предстоят да бъдат открити нови два търговски центъра само в столицата. Това допълнително ще рефлектира върху пазара“, категоричен е Райчев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:21 | 05.09.22 г.
fallback