fallback

Безалкохолните напитки може да поевтинеят през 2013 г.

Производителите на плодове и зеленчуци ще получат допълнително субсидиране от държавата, което може да осигури по-изгодни цени на суровините

12:28 | 15.12.12 г.

Има вероятност цените на безалкохолните напитки в магазините от догодина да не се увеличат, а дори да се понижат, заради очакваните по-добри цени на суровината. Това коменитра пред Investor.bg председателят на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България Жана Величкова.

Въпреки песимистичните прогнози на по-голямата част от представителите на браншовите организации, заети в хранителната индустрия у нас, от асоциацията изразяват своята оптимистина нагласа за цените на напитките, без алкохолно съдържание, през следващата година.

Поводът за това е обещанието на министъра на земеделието Мирослав Найденов, че през 2013 г. ще подкрепи българския производител на плодове и зеленчуци чрез допълнително субсидиране на тези, които предлагат наистина качествена продукция. Целта е да се постигнат по-добри условия и цени за суровината, която производителите на безалкохолни напитки изкупуват от търговците на плодове и зеленчуци.

"През тази година се наблюдава една трайна тенденция от страна на компаниите от бранша, които се стараят да усъвършенстват продуктовите си портфолиа с все по-качествени напитки - сокове, които съдържат в себе си 100% натурални съставки. Това не е задължително да резултира в повишаване на цените им отдогодина, особено ако министърът на земеделието наистина подпомогне производителите на плодове и зеленчуци, които след това могат да договорят и по-добри условия за суровината, която предлагат", обяснява Величкова.

Тя заяви, че тази година, така наречените "премиум сокове" са фокус във вниманието на българския производител, който се старае да задоволи потребителското търсене, като предлага все повече и повече само натурални сокове със 100% концентрат на плод. Според Величкова тази тенденция ще се запази и през следващата година, но вероятно крайният потребител няма да бъде атакуван с по-високи цени на продуктите, въпреки че качеството ще бъде повишавано все още.

"Конкуренцията в бранша е толкова голяма, че нито един производител не може да си позволи да загуби клиент, като увеличи цените си или намали от качеството. Българинът вече знае какво иска, какво търси, освен това умее да избира и понякога твърде ниските цени също не са фактор за избора му", коментира Величкова.

По нейни думи през 2013 г. бизнесът ще трябва да реагира все по-адекватно на пазарното търсене, което вероятно ще бъде мотивирано главно от желанието на клиентите в България да получат възможно най-здравословните и качествени стоки, които да са на конкурентни, достъпни цени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:24 | 22.08.22 г.
fallback