Един от тримата кандидати за приватизацията на БДЖ „Товарни превози“, който е инвеститор през „Ситибанк“, най-вероятно е голям руски частен превозвач. Това научи Investor.bg от изпълнителния директор на Агенция за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) Емил Караниколов.
Той потвърди, че за раздържавяването на товарното звено на железницата има сериозен интерес от трима кандидати. Единият е най-големият частен железопътен превозвач на Румъния Grup Feroviar Roman, който участва пряко на пазара у нас през дружеството Българска железопътна компания. Вторият е чешката компания Advanced World Transport, а третият – голям руски частен превозвач, чието име не беше съобщено.
Думите на Караниколов бяха потвърдени миналата седмица от ресорния министър Ивайло Московски, който заяви, че до този момент официален интерес към „Товарни превози“ има от трима кандидати – от Румъния, Чехия, а третият е „инвеститор през „Ситибанк““.
Караниколов поясни пред Investor.bg, че в никакъв случай интересът от руска страна не трябва да бъде бъркан с този на руските държавни желеници, за които преди месеци имаше информация, че ще участват в първия опит на държавата да продаде БДЖ „Товарни превози“.
Изпълнителният директор на АПСК допълни, че въпросният руски интерес не е и от страна на частната руска компания Freight One, която закупи тръжна документация за участие в първата приватизационна процедура чрез своя представител у нас - адвокатът Иглика Брусева.
Investor.bg научи, че информацията за участието на американския фонд International Rail Partners, който има дългогодишен опит в железопътния превоз и традиционно инвестира в различни пазари в Европа, също не е истина.
Investor.bg успя да се свърже с ръководството на International Rail Partners, което официално отрече тази информация.
Представители на ръководството съобщават, че „подобен интерес никога не е бил на дневен ред и към настоящия момент компанията няма за цел инвестиция в страни от Източна Европа“.
„Приватизацията на БДЖ „Товарни превози“ е изключително интересна, но към настоящия момент дружеството ни няма намерение да участва в нея“, допълни Александър Редфърн, член на борда на директорите на International Rail Partners.