Подготовката за отдаването на пристанище Варна на концесия временно е спряно, съобщиха за Investor.bg от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Доскоро ведомството работеше по предварителния анализ, на базата на който трябваше да се определи дали портът да бъде изцяло отдаден, или на части. Заради проблеми с обособяването на териториите за концесия обаче подготовката за отдаването на порта е временно спряна, обясниха от министерството.
Жп гарата във Варна обаче се очаква да има нов стопанин до месеци. Започнала е подготовката за предоставянето на съоръжението на концесия, посочват от транспортното министерство.
В началото на следващата година вероятно ще стане ясно и кой ще бъде новият стопанин на жп гарата в Пловдив. Това е първата гара в България, която ще бъде отдадена на концесия.
Кандидатите могат да закупят документация за участие в процедурата до 28 януари 2013 г. и да подадат документи до 31 януари. Офертите ще бъдат отворени в началото на февруари.
До края на 2012 г. се очаква Министерският съвет да вземе решения за избор на концесионер на пристанищните терминали Видин-юг и Русе-запад. В средата на декември ще бъдат отворени офертите на кандидатите за пристанищния терминал в Тутракан.
Кандидатите за пристанището Русе-център ще станат известни в началото на следващата година.
Транспортното министерство продължава да работи по предварителната подготовка за концесионирането на Летище София заедно с летището в Балчик, както и на цялото летище в Пловдив.
До дни изтича крайният срок за подаване на оферти за концесионирането на летището в Горна Оряховица, след като вече се провалиха няколко опита за отдаването на съоръжението. Към аеропорта интерес проявиха израелски туроператори, които да го ползват за чартърни полети във връзка с обслужването на групи туристи с интерес към културно-историческото наследство в региона.
Появиха се и информации, че френска строителна компания също е готова да инвестира в летището. Същата фирма прояви интерес и към летището край Стара Загора, но за момента не се предвижда то да бъде отдадено на концесия.
Летището не работи вече повече от 10 години, но към него в началото на годината интерес проявиха южнокорейски инвеститори. Посланикът на страната дори лично огледа аеропорта и оцени високо потенциала му да се превърне във водещ логистичен хъб.