Интегрираният бранд на туристическата дестинация България, който цели популяризиране и изграждане на нов облик на страната ни пред чуждестранните туристи, се очаква да допринесе за ръст на посетителите у нас с между 30 и 40% в следващите 15-20 години. В момента приключват последните анализи и маркетингови проучвания, а концепцията на бранда трябва да бъде готова до края на януари 2013 г.
Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на пресконференция, на която представители на ведомството разясниха основните параметри при разработването на така наречения бранд "България“.
Идеята е единният туристически бранд да изгради изцяло нов облик на страната ни пред чуждестранни туристи, като въведе нови акценти във възприятието на България като място за отдих. Целта е брандът да създава различни асоциации в съзнанието на посетителите на страната ни.
Ресорният зам.-министър Иво Маринов заяви пред Investor.bg, че идеята на новия бранд е да преобрази целия облик, който има България пред потенциалните чуждестранни туристи. Той обясни, че не става въпрос само за смяна на лого, реклами, слогани или туристически пакети, а промяна в „емоционалното усещане, което чужденците ще започнат да търсят в държавата ни“.
„Българският туристически продукт е малко познат сред чужденците. Известна част от тях асоциират страната ни със зимните спортове или с евтиното ни море, но това не е достатъчно“, обясни той.
Според изследвания, направени сред туристи от 10 чуждестранни пазара, действително България е разпознавана главно като евтина дестинация за ски и морски туризъм. „Брандът ще промени всичко това, защото с негова помощ ще бъде изграден нов имидж на страната ни. Към момента работим и върху ново лого и на този етап имаме три идейни предложения, които обмисляме“, посочи Иво Маринов.
Предвижда се създаване и на „регионални брандове“, които да представят характерните особености на отделни туристически райони, например предлагащи културен, балнео и спа туризъм.
Пловдив е един от градовете, за които ведомството обмисля изграждането на регионален бранд, защото мястото е "много характерно" и е подходящо за развитието на културен туризъм, който сам по себе си се откроява от традиционните дестинации, с които България е известна. Друг град, за който е предложено изграждането на регионален бранд е Варна, коментира пред Investor.bg Анелия Генова, директор на отдел „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ към МИЕТ.
По време на събитието Юлиан Добрев, директор на отдел "Изследвания" към анализаторски център "Прагматика", представи и основните параметри, които ще бъдат акцент при изготвянето на бранда. Той посочи, че Германия, Русия, Румъния и Великобритания ще бъдат най-важните дестинации, към които ще бъде насочен проектът. С негова помощ се очаква увеличение на пътникопотока главно от тези страни.
Самото изграждане на бранда на концептуално ниво е поето от консорциума "Обединение за бранд България". През февруари тази година дружеството е спечелило обществена поръчка, възложена от МИЕТ, за да се занимае с всички дейности и маркетинг параметри, необходими за създаването на бранда. Сега фирмата ще трябва да даде идеи и да предложи методи как проектът ще стане достъпен за възможно най-много чужденци и по какъв начин ще се развива рекламната стратегия оттук нататък.
Стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка е 1,6 млн. лева, а парите се осигуряват по оперативна програма "Регионално развитие". Общата стойност на проекта е за 2,8 милиона лева.