Комисията за защита на конкуренцията наказа три дружества заради производството и разпространението на напитката „аерян“ с търговска марка „Милк Кис“.
Проверката, образувана по искане на компанията „Лактима“ АД, показа нарушения на правилата за лоялна конкуренция.
Използването на думата „аерян“ е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като има голямо сходство както звуково, така и графично с думата „айрян“. Така потребителите могат да бъдат заблудени и да възприемат напитката като млечна. Аерянът обаче съдържа растителни мазнини.
Заради нарушенията производителят ЕТ „Палмите – Весела Попова“ е санкциониран с две имуществени санкции в размер от по 40,6 хил. лева.
Нарушения, свързани с разпространението и рекламата на „аерян“ са извършили още и ЕТ „Интерес 2000 – Муса Мусов“ и „Попов – Трейд“ ЕООД. На тях са наложени санкции в размер съответно 134,7 хил. лева и 15,2 хил. лева.
Заради заблуждаваща реклама „Попов – Трейд“ ЕООД е глобена с 6,1 хил. лева. Проверката на КЗК е установила, че компанията е рекламирала напитката като „Айрян Милк Кис“, което допълнително заблуждава потребителя относно състава на напитката.