fallback

Дистрибуторът на Hyundai ще обжалва наложената от КЗК глоба

Според компанията средната глоба, която ЕК е налагала на фирми от автомобилния бранш, е в размер на 0,03% от годишните приходи

18:36 | 09.11.12 г. 1
Автор - снимка
Създател

Със становище до медиите официалният дистрибутор на автомобилите Hyundai в България "Индустриал комерс" реагира на наложената вчера от Комисията за защита на конкуренцията глоба в размер на 10% от оборота на компанията за миналата година.

„Смятаме, че решението на КЗК за извършени нарушения на Закона за защита на конкуренцията от ИНД Комерс е неоснователно и то ще бъде обжалвано по надлежния законоустановен ред. Според КЗК ние сме в картелни споразумения със собствените си дилъри, някои от тях работещи в собствените ни бази, и всички ние продаваме един и същ продукт – автомобилите Hyundai и съответните сервизни услуги, за което ни се търси санкция в размер на 10% от оборота“, се казва в съобщението на компанията.

Вносителят смята, че не е нарушил закона, тъй като неговите дилъри са и негови комисионери и не придобиват собственост върху автомобилите, а продават от негово име и за негова сметка. Заради това няма как те да определят цена на стока, която не е тяхна собственост и не може да има картелно споразумение.

„Цените на нашите автомобили никога не са били фиксирани и се променят съобразно прозводствените и пазарните изисквания, което е очевиден факт“, казват от вносителя.

Според компанията в България Hyundai държи пазарен дял под 3% при продажбите на нови автомобили, а в ЕС марката е с пазарен дял около 2,5%, заради което не може да влияе на свободната конкуренция. В Европейския съюз при пазарни дялове под 5% се приема, че фактически не е възможно да се окаже влияние върху свободната търговия.

От вносителя са предложили на КЗК да бъдат отстранени всички подлежащи на съмнения клаузи в договорите, но антимонополният орган е отхвърлил поемането на ангажимента. В същото комисията е приела подобни ангажименти при подобни казуси с групи отделни компании (петролни фирми, различни хранителни вериги и мобилни оператори), подчертават от компанията.

„Недоумение буди у нас и безпрецедентният размер на наложената глоба, която по никакъв начин не отговаря на предявените обвинения. Глобата от 16 млн. лева е наложена реално за предполагаемо неправомерно продадени от нас чрез нашите дилъри (комисионери) в картелно споразумение около 100 броя автомобили и около 200 000 лв. оборот от продадени резервни части през 2011 г. Факт е, че 90% от оборота на „Индустриал Комерс“ е формиран от продажби на автомобили и сервизна дейност, извършени директно от самия „Индустриал Комерс“. В този случай не може да става дума за картелно споразумение, но е наложена максимална глоба върху този оборот“, пишат още от компанията. Според компанията през последните години Европейската комисия е санкционира автомобилни фирми за подобни нарушения, но в много по-ниски обеми. Така например за нарушение на Volkswagen първоначално исканата глоба е в процентно съотношение 0,03% спрямо оборота, а впоследствие е намалена от съда. Срещу General Motors първоначално исканата глоба е в процентно съотношение 0,02% спрямо оборота, но след това също е намалена от съда.

Ако средната глоба, налагана от ЕК към фирми от автомобилния бранш е 0,03%, то в случая с вносителя на Hyundai това би означавало не повече от 55 000 лв., ицчисляват от компанията

„Каква е целта и истинската причина за предявяването на тази безпрецедентна глоба от страна на КЗК към фирма, която по никакъв начин не влияе и не застрашава свободната конкуренция в България и и ЕС“, питат още от компанията.

Вносителят на автомобилите обаче не взима отношение по друго утежняващо обстоятелство - според КЗК те са се опитали да заблудят разследващите, като са подменили договорите с нови. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:06 | 12.09.22 г.
fallback