Засега не е ясно каква ще бъде цената за преминаване по "Дунав мост 2", заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред bTV.
Тя припомни, че при подписването на споразумението с румънската страна през 2000 г., касаещо съоръжението, е взето решение Букурещ да получава таксите от пътния трафик, преминаващ по моста, а България – от железопътния.
„Това решение от времето на правителството „Костов” е в ущърб на българската държава, като се има предвид, че тя финансира 80% от проекта, а трафикът на превозни средства е в пъти по-голям от този на влаковете“, заяви Павлова.
Тя изрази надежда, че все още има време тази клауза да бъде предоговорена, за да има по-голяма балансираност в приходите за България и Румъния от инфраструктурния проект.
Павлова допълни, че казусът остава в ръцете на министерството на транспорта, което тепърва ще трябва да уточни размера на таксата за преминаване по "Дунав мост 2".
По повод на коментарите за ниското качество на инфраструктурата около новия мост при Видин регионалният министър заяви, че ресорното ведомство работи "на пълни обороти и с ясни планове" за подобряване на пътищата и изграждане на нови до края на този и през следващия програмен период.
Павлова допълни, че скоро започват ремонти и рехабилитация в Северна България. В ход са тръжни процедури за обходните пътища на Монтана и Враца. В тази връзка тя изброи и други ключови пътища, които се изграждат или ремонтират в северозападния район, така че до новия Дунав мост да се стига по-бързо и приятно.
„По отсечката Мездра-Ботевград ще се построят мостове и съоръжения, като целят проект е за около 300 млн. лева", допълни Павлова.
По повод на заявката на правителството от началото на мандата за „7 магистрали, 7 скоростни пътища и един тунел” - под Шипка Павлова коментира, че най-вероятно до 2020 г. средствата от ЕС няма да са достатъчни за всички тези проекти. Тя посочи, че ще трябва или заем от Европейската банка за възстановяване и развитие, или заделяне на нови средства от държавния бюджет.