България и Румъния работят по създаването на общ бранд „Дунав“, чрез който съвместно да рекламираме туристическия продукт на двете страни. Това съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на представянето на България като дестинация за целогодишен отдих в Букурещ.
Очаква се общият бранд да бъде изготвен следващата година, което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни.
Интегрираната рекламна кампания за България на румънския пазар ще стартира през 2013 г. и ще се финансирана по оперативна програма „Регионално развитие“.
На международния форум заместник-министърът е изтъкнал предимствата на страната ни като място за алтернативен туризъм, а не само за летен морски и зимен планински. „Определено имаме сериозен потенциал в областта на културния, еко и спа, селския, винения, голф и други специализирани форми на туризъм“, подчерта Иво Маринов пред участниците във форума.
Градовете София, Велико Търново, Русе и Пловдив, които са кандидати за европейска столица на културата през 2019 г., са представили своите възможности за развитие на туризма.
На форума в румънската столица са взели участие близо 70 собственици на хотели и туристически агенции от България, 20 медии от Румъния и България, кметове на общини от двата бряга на р. Дунав.
Иво Маринов аргументира сериозното българско участие с това, че румънският пазар е традиционен за българския туризъм и през последните години делът на туристите от северната ни съседка непрекъснато се увеличава. Той съобщи, че до юли тази година повече от 500 хил. румънски туристи са посетили нашата страна.