fallback

Преглед на печата за 18 август

08:45 | 18.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Комисията за конфискация поиска отнемане на имущество за 4,25 млн. лв. на братя Галеви в-к Дневник

Комисията за установяване на имущество, придобито от престъпна дейност (КУИППД) внесе иск в окръжния съд в Кюстендил за отнемане на имущество от Ангел Христов и Пламен Галев, техните съпруги и контролираните от тях дружества, съобщиха от комисията. Общо става въпрос за имущество за 4 250 189 лв. За всеки от двамата сумата е приблизително половината от посочената.

Оценката на имуществото е направена от лицензирани независими експерти-оценители. Имуществото, което подлежи на конфискация, включва девет луксозни леки автомобила (три мерцедеса и шест аудита), някои от които бронирани и изработени по поръчка. Най-скъпата кола е "Ауди" А8 за 229 000 лв, а най-евтината "Ауди" А6 за 10 500 лв.

Иска изземването също на дялове от действащи фирми, в 11 от които е съдружник Пламен Галев, а в 12 фирми Ангел Христов. В други две офшорни компании (регистрирани на Сейшелските острови) двамата са управители и представители на клоновете, регистрирани в България. Лицата са свързани и с още едно офшорно дружество, регистрирано на Британски вирджински острови. Вериги помпат цената на сиренето с 50% в-к Стандарт

Големите търговски вериги надуват цената на сиренето с близо 50%. Ако килограм сирене излезе от производителя на цена от 6 лв., веригата го продава от порядъка на 9 лв. Това каза в интервю за "Дарик" производителят на млечни продукти Георги Хаджийски. Големите търговски вериги налагат преса върху българските производители с чудовищно високи такси и това е основната причина за оскъпяването на хранителните продукти на пазара, коментира Хаджийски. Между 30 000 и 70 000 лв. е само "входната такса", за да продава един производител стоката си в голяма търговска верига. След това започват доплащания за реклама, участие в билборд или брошура, а това допълнително оскъпява стоката, каза Хаджийски. Той подчерта, че голяма част от неговите колеги са фалирали през последните две години, а останалите са на ръба на финансовото оцеляване. "По отношение на самите търговски условия на веригите това нещо със сигурност не е договор. В този договор единственото право на производителя е да му бъде платено след срок между 21 и 45 дни, като той има не по-малко от сто задължения", каза Хаджийски. Веригите имат твърди търговски отстъпки от порядъка на 10-15% от цената нето. Освен това те слагат и надценка между 15 и 25 процента от тази цена нето, към която трябва да се прибави и отстъпката от 10-15 процента, обясни Хаджийски.

Парламентът харчи най-много за нови коли и самолетни билети в-к Сега

Парламентът е провел обществени поръчки за общо 8 млн. и 415 хил. лв. от началото на годината до август включително. Това показва проверка на "Сега" в електронния регистър на Агенцията по обществените поръчки. Най-много средства ще глътне обновяването на автопарка с 85 нови возила, 75 от които са леки коли, 5 - лекотоварни, и 5 пътнически микробуса. 

Общата стойност на поръчката е 4 млн. 358 хил лв. без ДДС. Към изпълнителя са предявени сериозни изисквания: оборотът му от продажба на леки коли през последните 5 г. да е минимум 5 млн. лв., да разполага с най-малко 10 сервиза, да има сертификат за качество, както и валиден еко сертификат. Срокът за получаване на оферти изтече на 16 август.

Друго съществено перо от бюджета на НС отива за закупуване на самолетни билети за служебни пътувания в страната и чужбина. Поръчката за тази услуга е на стойност 1.2 млн. лв. за период от 2 години.

Свалят данъците за моторите във Варна? в-к Стандарт

Ставките за данъка върху мотоциклети и мотопеди да бъдат намалени от 1 януари следващата година. Това е отправил като предложение към Общинския съвет кметът на Варна Кирил Йорданов. Самият той е любител на моторите и се движи из морската столица на две колела. Към момента местният парламент е определил среден размер на данъците за мотори, които са регистрирани на територията на Варна и областта.

Сумата, която трябва да заплати всеки водач с превозно средство до 125 куб. см, е 24 лв. Законът дава възможност размерът на налога да бъде от 12 до 36 лв. За мотори над 750 куб.см пък дължимото, определено от Общинския съвет, е 200 лв. Според закона данъкът за този тип возила може да бъде в границите от 100 до 300 лв. Искането на кмета е данъкът да падне до минималните нива и е провокирано от предложение на мотоклубовете във Варна, които искат по-справедливи ставки. В София общината събира по 15 лв., в Бургас и Ст. Загора - 18 лв., а в Пловдив по 13,20 лв. Не по-различно е положението и по отношение на моторите с по-голяма мощност. При тях сумите, които са събирани от водачите в други големи общини, също са далеч под тези във Варна. За мотор над 750 куб. см данъкът е 200 лв., в София и Пловдив плащат по 125 лв., а в Бургас и Стара Загора - 150 лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:06 | 29.08.22 г.
fallback