fallback

Намаляват оплакванията на летовниците по Черноморието

Комисията за защита на потребителите е засекла нарушения основно в обменните бюра и при таксиметровите услуги

11:26 | 09.08.12 г.

Хотелиерите и ресторантьорите по морето това лято са по-дисциплинирани, а летовниците имат по-малко основания да се оплакват. Този съобщи пред БТА Емилия Елчинова, директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите, представяйки резултатите от инспекциите за първите два месеца от летния сезон.

През юни и юли са проведени 1 510 проверки и са съставени 196 акта за административни нарушения на хотелиери, но за първи път не са наложени имуществени санкции. Глобите според нарушенията варират от хиляда до 3 хил. лева.

Елчинова припомни, че част от наказателните постановления се обжалват, но в 85 на сто от случаите те се потвърждават от съда. Тя припомни, че за целия сезон на 2011 г. по морето са били направени около 2 100 проверки, при които са били съставени 270 акта.

При последните проверки инспекторите са установили, че намалява борят на нарушенията, свързани с липсата на удостоверения за категоризация. Заради системния контрол, а и поради факта, че Законът за туризма действа повече от десет години, търговците вече са научили основните си задължения обектите да са категоризирани, а предоставяните услуги да отговарят на притежаваната категория, отбеляза Елчинова. 

Сред констатираните нередности са необявяване на цени на нощувките иил други предлагани услуги, които би трябвало да бъдат оповестявани чрез ценоразпис, поставен на видно място до рецепциите на хотелите. 

При проверки в заведенията за хранене по Северното Черноморие са били констатирани липсващи менюта с цени и грамажи или неподадени от търговци заявления за вписване в туристическия регистър при настъпила промяна. Не са били поставени на видно място и удостоверенията за категоризация на обектите.

Извън тези нарушения по Южното черноморие инспекторите са се натъкнали на случаи, в които надписите за вида, наименованието и категориите на туристическите обекти са заблуждавали туристите. Основни разминавания са отбелязани между обявената от хотелиера категория и действителната, а при заведенията за хранене - снек баровете са били обярвявани като ресторанти.

Най-много жалби от летовници отново са регистрирани при обменните бюро, таксиметровите услуги или продажби на дефектни стоки в магазинете.

Засилените проверки по морето ще прозължат до края на септември, припомниха от комисията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:33 | 09.09.22 г.
fallback