от Мария Папазова
Провалът и некомпетентността на ГЕРБ да реформира и оздрави финансово ключовите държавни предприятия застрашават националната сигурност. Стигна се дотам гръбнакът на националната икономика, каквито са "Националната електрическа компания" (НЕК), “Булгаргаз“ и БДЖ, да станат жертва на политиката на правителството.
Това обявиха представителите на партия "Демократи за силна България" при днешната си извънредна пресконференция.
По думите на Димитър Бъчваров, член на ръководството на партията, чрез Държавната комисия за енергийно и водно регулиране кабинетът е принудил НЕК и “Булгаргаз“ да продават енергията на по-ниски цени, отколкото самите те я купуват. „Състоянието на трите държавни предприятие е безпрецедентно влошено и няма изгледи да се подобри“, обясни още Бъчваров.
От партията на Иван Костов съобщиха, че правителството се намира в пълна безизходица, тъй като в рамките само на едни месец ръководството на БДЖ, НЕК и “Булгаргаз“ са обявили критичното си финансово състояние.
Затова и тъмносините настояват за смяна на четирима министри – на вътрешните работи Цветан Цветанов, на икономиката Делян Добрев, на финансите Симеон Дянков и на транспорта Ивайло Московски. Ръководството на ДСБ изрази съмнение, че премиерът Бойко Борисов ще се заеме с рокадите. От своя страна сините заявиха готовност да предложат нови икономически политики.
На въпрос на Dnes.bg как смятат да наложат новите политики, зам.-председателят на ДСБ Радан Кънев обясни, че те ще предложат идеите си на парламентарните избори през 2013 г., а не на правителството сега, защото "не виждат желание за промяна в ГЕРБ".
ДСБ направиха и паралел между управлението на Бойко Борисов и това на Жан Виденов. По техни думи се възраждат практики от времето на кабинета на Виденов за приватизация на печалбите и за национализация на загубите, известни още като “източване на предпирятията на входа и на изхода“.
Според тъмносините тези практики облагодетелстват монополите на пазара. Десните изразиха притеснения, че довеждането на БДЖ, НЕК и “Булгаргаз“ на ръба на фалита ще влоши кредитния рейтинг на страната, а усилията на ГЕРБ с политиката на “затягане на коланите“ ще бъдат пропилени.
Изказванията на ДСБ за тежкото състояние на БДЖ, НЕК и “Булгаргаз“ идват само ден след като стана ясно, че железниците ще получат държавната си субсидия и няма да се стигне до съкращаване на влакове и работници.