fallback

Борисов: Дългът за мотрисите Siemens може да бъде заменен за БДЖ „Товарни превози“

Сумата, която трябва да върнем на немската банка KfW за мотрисите, е в размер на 300 млн. лв.

16:08 | 02.08.12 г. 10

Дългът за мотрисите Siemens може да бъде заменен за БДЖ „Товарни превози“, съобщи днес министър-председателят Бойко Борисов, предаде БТА.

Премиерът коментира сделката с 50-те електрически мотриси „Дезиро“ от Siemens, които са част от състава на железницата от 2008 г. насам. "България дължи близо 300 млн. лв. на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък. Това е уникална по своята глупост сделка". 

"Товарни превози" са пуснати за приватизация и аз помолих да се разговаря със Siemens дали не биха се съгласили да вземат дружеството за сметка на този дълг, затова ги каним да дойдат на търга и тези пари да могат да се преоформят", допълни Борисов. 

Германската банка KfW отпусна 190 млн. евро през 2005 г. за закупуването на мотрисите “Дезиро”. Пет години по-късно през 2010 г. БДЖ се трансформира в „Холдинг БДЖ“, а всички активи на железницата бяха прехвърлени в две дъщерни компании - „Тoварни превози“ и „Пътнически превози“.

Още през януари т.г. министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски коментираше, че изход от ситуацията с дълга към KfW може да бъде именно приватизацията на „Товарни превози“.

Правителството първоначално търсеше минимум 200 млн. лв. за раздържавявнето на товарните превози на железницата. След като първият опит за приватизация се провали, сега критериите за бъдещия инвеститор са занижени.

Сумата, която холдингът дължи на немската банка KfW, е в размер на 300 млн. лв., с които трябва да покрие дълга си за закупуването на мотрисите на Siemens.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:55 | 10.09.22 г.
fallback