fallback

Две търговски вериги временно няма да вдигат цените на български хранителни стоки

Очаква се още хипермаркети да обявят същите намерения, съобщи министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов

14:56 | 02.08.12 г. 10

Търговските вериги „Кауфланд“ и „Метро“ няма да повишават за три месеца цените на десет хранителни продукта от български производители, съобщи пред журналисти Мирослав Найденов, министър на земеделието и храните, цитиран от БТА.

Найденов допълни, че се преговаря и с други вериги, които да направят същото. Очаква се поне още две хранителни вериги да обявят подобни намерения. 

Десетте стоки са: хляб - "Добруджа" и бял, кисело и прясно краве мляко, краве сирене и масло, кашкавал "Витоша", пилешко и свинско месо, яйца в разфасовка от десет броя размер "М" и кренвирши.

Земеделският министър посочи, че пазарът е „изключително нервен и динамичен“ и след три месеца цените няма да се повишат, а ще се понижат.

След като се опита да разсее опасенията за рекордно поскъпване на хляба, Найденов призна, че се очаква неминуемо повишение в цените на млечните и месните продукти, заради по-скъпите суровини на световните борси.

Вчера министърът на земеделието и премиерът Бойко Борисов проведоха среща с животновъди, преработватели и представители на търговските вериги, след която беше разпоредено ДАНС, НАП и Икономическа полиция да започнат финансови проверки в големите търговски вериги и предприятията за месо и млечни продукти, които да установи каква част от сектора се намира в сивата икономика.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:41 | 14.09.22 г.
fallback