Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е приела предложения за поемане на задължения от големите вериги хипермаркети за възстановяване на конкуренцията, съобщиха от комисията.
Поетите и одобрени от антимонополния орган задължения предвиждат премахване на проблемните клаузи в договорите и общите условия на търговските вериги и техните доставчици. Определени са срокове, в които "Метро Кеш & Кери България", "Билла България", "Кауфланд България", "Хит Хипермаркет", "Максима България" и "Пикадили" да представят на комисията новите редакции на договорите и да въведат тези условия.
От комисията по конкуренцията припомнят, че в сключените между търговските вериги и техните доставчици вертикални договори за доставка на определени стоки, са установени клаузи, свързани с ценообразуването на стоките, които създават задължения и ограничения за доставчиците. Комисията смята, че едновременното присъствие на тези клаузи в договорите на различни търговски вериги с едни и същи доставчици би могло да доведе до възникване на съзнателна координация в поведението на предприятията.
Чрез подобна съгласуваност би се постигнало уеднаквяване на търговската им и маркетингова политика на пазара за доставка на стоки, се посочва в съобщението на КЗК. Според комисията навременното отстраняване на тази възможност е от ключово значение за нормалното функциониране на конкуренцията.