Ако промените в закона за горите не станат факт и България скоро не започне да развива планинския си туризъм, страната ни ще претърпи големи финансови загуби.
Това обяви председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин по повод оттеглянето на законовите промени, даващи възможност за лесно строителство на ски писти и други обекти в планините, предаде БТА.
Заедно с други представители от туристическия бранш Рагин отново представи тезата на бизнеса, че без тези промени инвестициите в зимен туризъм щели да пропаднат.
В същото време не става ясно защо бизнесът не предлага законови регламентации в други закони, които да насърчат планинския туризъм не само през зимния сезон, още повече, че поради климатичните промени и намаляващите валежи от сняг ски туризмът в страната се свива в рамките на 40-50 дни.
Според кмета на Сапарева баня Сашо Иванов промените в Закона за горите „са шанс за общините с потенциал за ски туризъм да оцелеят, предаде БТА. Кметът добави, че градът остава сред общините в Кюстендилска област с най-висока безработица от 19-20 процента.
Иванов обаче не посочи как се насърчават примерно инвестициите в СПА туризма, който е подходяща алтернатива на бизнеса в региона.
Нели Сандалска, вицепрезидент на Асоциацията на туристическите агенции, посочи, че делът на планинската територия в страната е 31 процента, като тя се населява от около два милиона души. „Тези хора разчитат на туризма, за да изкарват прехраната си и държавата трябва да ги подкрепя, а не да им пречи“, коментира Сандалска.
Съюзът на архитектите в България и Камарата на архитектите също застанаха зад промените в Закона за горите. Според тях в обществените обсъждания от последните месеци гласът на професионалистите изобщо не е бил чут.
Дамян Стоянов от камарата отбеляза, че изграждането на устойчиви ски центрове било екологично съобразно и е с нулева въглеродна емисия.
Екологично ли е до планините да се стига само чрез автомобили, които замърсяват природата, посочи Стоянов и добави, че отдавна стои предложението на бранша до полите на Витоша да се стига с трамваи и тролеи.