Шведската верига магазини за облекло Hennes & Mauritz AB (H&M) обяви, че е генерирала 35 млн. шведски крони (ок. 3,96 млн. евро) продажби с ДДС у нас за първите три месеца дейност на българския пазар.
Компанията обяви днес финансовите си резултати за първите шест месеца на финансовата си година от 1 декември до 31 май. H&M отвори първия си магазин в България на 8 март в столичния The Mall. След това веригата откри магазини във Варна и Бургас. В края на този месец предстои откриване и в столичния мол Serdika Center.
Общият обем на продажбите с ДДС на компанията за периода възлизат на 69,45 млрд. крони (7,857 млрд. евро) в сравнение с 61,1 млрд. крони (6,9 млрд. евро) година по-рано.
За трите месеца до края на май продажбите са били на стойност 36,95 млрд. крони в сравнение с 32,4 млрд. крони за същия период на 2011 г.
Компанията отчита 16% годишен ръст в печалбата до 10,75 млрд. крони. Печалбата за тримесечието нараства с 23% до 7 млрд. крони.
„Годината започна добре и положителният тренд продължава и през второто тримесечие“, коментира Карл-Йохан Першон, изпълнителен директор и президент на H&M.
„Плановете ни за експанзия остават непроменени. Планираме да отворим около 275 магазина през цялата година. Продължаваме да отваряме нови магазини във всички настоящи пазари и ще добавим пет нови пазара през годината: България, Мексико, Латвия, Малайзия и Тайланд. Наред с това през есента ще стартираме онлайн продажби в САЩ – най-големият онлайн пазар“, добавя той.
През първото полугодие на финансовата си година групата е отворила 119 магазина и е затворила 16, с което общият брой на нейните магазини към 31 май 2012 г. е бил 2 575.
През 2013 г. H&M ще добави няколко нови пазара към мрежата си, сред които Естония и Индонезия.