Трите строителни обединения "Станилов – Метропроект", "Метро Дружба" и "Метро Сифер" са предложили най-ниските цени и ще изграждат последните три обособени позиции от 5-километровия участък на метрото от булевард „Цариградско шосе“ до софийското летище. Това показват офертите, отворени на 17 май от комисията към общинската компания „Метрополитен София“.
За разширението на първия диаметър от софийското метро са кандидатствали 15 компании, които са наддавали по три обособени позиции.
По трасето се предвижда да има четири метростанции, като срокът за изпълнение на поръчката е 28 месеца.
Само преди месец беше официалното откриване на метростанцията при булевард „Цариградско шосе“.
В надпреварата за последния участък от първия диаметър на метрото кандидатите са оферирали следните цени без ДДС.
По първа позиция от бул. „Цариградско шосе” (км.2+138,90) до км.3+184,90 (края на МС 20) са участвали "Адвал" АД с цена от 24 140 222,00 лв, обединение "Станилов – Метропроект" с оферта от 23 456 789,00 лв и обединение "Геометро – 20" - 29 737 333,00 лв. За втората позиция, включваща участъка до улица „Подпоручик Неделчо Бончев”, са кандидатствали "Порр бау" Гмбх с предложена цена от 96 165 666,83 лв., "Доуш иншаат ве тиджарет" АД с цена от 82 899 846,57 лв., обединение "Метро Билд 2012" с цена от 77 173 250,00 лв. и обединение "Метро Дружба", предложило 63 663 870,75 лв.. Най-многобройни са били кандидатите за третата позиция по трасето от ул. „Подпоручик Неделчо Бончев” до летището.
Обединение „Главболгарстрой” е оферирало за участъка 55 323 895 лв., "Аргогруп Екзакт" ООД - 49 001 313,00 лв., обединение "Метро София" - 53 966 455,25 лв., обединение "Метро Сифер" - 48 954 969,86 лв., обединение "Метро Монолит" ДЗЗД - 56 271 872,01 лв. и "Хидрострой – Мостовик 2012" - 51 188 037,43 лв.
Обединение "Метро Конструкциони 2012" не е било допуснато до отваряне на ценова оферта, съобщават от "Метрополитен".