fallback

Българско вино отбелязва рекорд по съдържание на антиоксиданти

Бизнесът вече не разчита на държавни стратегии за реклама на качествените напитки

11:36 | 16.05.12 г. 2

Последното изложение "Винария" в Пловдив изобилстваше от качествени български вина    Снимка: БТА

Неотдавна в професионално медицинско издание беше публикувана информация за качествено българско червено вино, отбелязало световен рекорд по съдържание на антиоксиданти.

Лабораторният анализ е направен в лицензцирана японска лаборатория за изследване на хранителни продукти, по поръчка на производителите на българското каберне, винарската изба „Аурика“.

„Сертификатът, издаден от японската лаборатория, показа, че българското вино е с най-висок антиоксидантен капацитет сред всички известни натурални вина и напитки в света”, поясни Вили Гълъбова, дегустатор и международен съдия в един от най-големите винени конкурси International Wine and Spirit Competition, провеждан във Великобритания.

Тази висока оценка обаче ще остане само на страниците на специализираното списание, ако държавата не се възползва, за да популяризира подобни успешни български продукти, коментират хора от бранша.

За да докажат, че произведените от дадена реколта вина са качествени, производителите прават анализите в специализираните лаборатории за своя сметка. Средната цена за изследванията само на един продукт варира между 1600 долара и 2000 евро, в зависимост от това дали се прави в европейска или друга лаборатория, поясни за Investor.bg Гълъбова.

Проблемът за производителите е, че въпреки огромните усилия, които напоследък полагат за популяризиране на качествените си напитки, държавата не успя да осъществи нито една от обещаните си програми за национална реклама, която да наложи съвършено нов имидж за натуралните БГ вина, поясни и председателят на Националната лозаро-винарска камара Пламен Моллов.

Без подобна масирана реклама браншът трудно би възстановил имиджа си на производител на качествени напитки, е общото мнение на винопроизводителите.

След скандалните провали на българския износ през 90-те години на миналия век, когато заради допуснати партиди некачествено вино страната загуби такива важни пазари като Великобритания и Германия, през последните десет години браншът работи усилено за възстановяване на стария си имидж.

„Няма съвременен български производител, който да не желае неговата продукция да бъде оценена по достойнство. Затова е странно, когато имаме толкова висока оценка за качествените напитки, но страната ни не се възползва от това, за да излезе с обща реклама“, коментира още Вили Гълъбова.

В края на миналата година изпълнителната агенция по лозата и виното инициира поредната концепция за реклама, но до този момент браншът няма информация за национална подкрепа в представянето зад граница, поясни още Моллов.

В края на май лозарската камара планира съвместно изложение с Българската хотелиерска и ресторантьорска организация, като целта е двата бранша да обединят усилията си за общо представяне на качествените български продукти преди летния туристически сезон, обясни председателят на камарата. Единственото планирано от държавата събитие за представяне на винения бранш през тази година ще се проведе преди есенната кампания, обясниха още от камарата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:41 | 12.09.22 г.
fallback