Въпреки че вторият по големина български оператор Globul отчита 0,3% увеличение в приходите, компанията регистрира 9,7% спад в печалбата за първите три месеца на 2012 г. спрямо същия период на миналата година.
От оператора обясняват по-слабите резултати с тенденциите от последните няколко тримесечия, според които и първите три месеца от 2012 г. са били изключително тежки за телекомуникационния сектор в България. Причините се търсят в продължаващия спад в потреблението и свиващите се доходи на населението.
„Поради засилената конкуренция и все по-голямото насищане на пазара, където проникването на мобилните услуги е над 150%, цените на дребно на услугите продължиха да намаляват, най-вече в корпоративния сегмент“, пише още в становището на оператора.
Globul приключва тримесечието с 15,5% повече клиенти на договор, които вече са 2,7 милиона или 61% от общия брой.
Операторът може да се похвали и с 10,8% ръст на общия брой потребители, които вече са 4,4 милиона.
Увеличение има в броя на потребителите на фиксирани услуги, както и на мобилния интернет, при който абонатите са почти три пъти повече спрямо първото тримесечие на 2011 г. Средно клиентите на оператора говорят с 4 на сто повече отпреди година по-рано, или по 153 минути на месец, докато приходът от карта продължава да се свива и вече е 13,6 лв. – с 8,8% по-нисък спрямо предходния период.
По-рано днес стана ясно, че най-големият по численост на абонатите мобилен оператор "Мобилтел" отчита със 115,9 млн. евро спад на приходите през първото тримесечие, което с 13,1% по-малко спрямо същия период на 2011 г. Както показват финансовите резултати на цялата Telekom Austria Group, чието дъщерно дружество е "Мобилтел", печалбата преди лихви, данъци и амортизации, се срива с 24,1% до 49,1 млн. евро.