Общо около 3 млн. лева годишно губи БДЖ само от кражби, заяви Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в „Холдинг БДЖ” пред националната телевизия.
„БДЖ-Товарни превози” губи по 2 млн. лева годишно от източване на горива. Има кражба и в „БДЖ-Пътнически превози”, които възлизат на 1 млн. лева, поясни Владимиров.
Той уточни, че в железниците всичко върви по плана за преструктуриране. В „Товарни превози” целият път е извървян и процедурата по приватизация трябва да стартира всеки момент, каза Владимиров.
Според него интересът към „Товарни превози” е насочен директно към агенцията по приватизация. Нашето задължение е да подготвим предприятието, заяви още той и допълни, че в момента „загубата там е толкова, колкото е планирана”.
„Надяваме се през летните месеци, когато има повече товаропоток, загубата да бъде наваксана и в края на годината дружеството да не е на загуба”, каза Владимиров.
Около 200 млн. лева е цената, която БДЖ очаква да получи от „Товарни превози”.
Владимиров заяви, че не се притеснява от недоволствата на синдикатите и техните искания. Според Владимиров клаузата за запазване на числеността на персонала за срок от три години от приключване на сделката, както искат синдикатите, не трябва изобщо да я има.
„Ако един инвеститор иска да закупи едно предприятие, той го закупува, за да прави бизнес от него. Такъв е животът - всеки прави бизнес, за да изкарва пари от него. Ако един инвеститор не може да прави пари, защото му е сложен прът в колелата, той не може да оптимизира не само състава, но всички процеси и дейности в дружеството, той просто няма да го купи”. С тези думи Владимиров отговори на недоволството на синдикатите, че когато дружеството се продаде, е много възможно да има съкращения.
На въпрос за заема от Световната банка за БДЖ Владимиров заяви, че той е договорен, но не е изяснен размерът му.