Общо 42% от работодателите планират материални стимули за служителите си за Великден, въпреки че само 21% от фирмите отбелязват, че секторът, в който работят, бележи ръст. Това показва експресно анкетно проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) сред нейни членове.
Спрямо миналата година делът на фирмите, които искат да насърчат служителите си, намалява с 2,1 процентни пункта (през 2011 г. те са били 44%).
Основната част от мениджърите, които ще изплащат бонуси (или 78%), предвиждат премиите да бъдат в парично изражение, а 11 на сто ще дадат ваучери за храна.
През 2012 г. с близо 4% се увеличава делът на работодателите, които предпочитат паричните премии. Със същия процент нараства и делът на фирмите, които ще раздаватт ваучери.
Останалите 11% от анкетираните не са посочили под каква форма ще отпускат бонусите, сочат резултатите от проучването.
Повече от половината от запитаните работодатели (58%) съобщават, че икономическото им състояние не позволява да стимулират заетите лица с допълнителни средства за Великден. От тях 39% са отговорили, че фирмата им е в затруднено финансово положение, 35% казват, че бонуси се дават за положен труд и постигнати по-високи резултати, а 26% не са изразили мнение.
Половината от запитаните информират, че средният размер на материалното стимулиране, който предвиждат, е до 100 лв. Около 33% от работодателите заделят над 200 лв. за служителите си, а 11% ще изплатят между 100 и 200 лв. бонуси. Други 6% не са посочили размер на премията.
Близо 51 процента от компаниите определят сегашното развитие в сектора, в който работят, като „застой“, като спрямо миналата година техният дял нараства с 12 процентни пункта (39% през 2011 г.)
През 2012 г. 21% от фирмите са отбелязали, че браншът им е в процес на растеж, при 35% за миналата година. Делът на фирмите, при които има спад в сектора, достига 28%, като спрямо 2011 г. той се увеличава с 2 процентни пункта (26% през 2011 г.)