fallback

Производители атакуват продажбите на некачествено вино

Заради „отвоювания” негативен имидж от некоректни производители и износители пробивът на добрите ни вина в чужбина е силно затруднен, коментират винари

16:33 | 16.03.12 г.

Над 200 компании се представиха на 20-то поредно изложение на "Винария" в Пловдив   Снимка: Инвестор.бг

Представители на винарския бранш алармират за продължаващите продажби на некачествено вино не само на вътрешния пазар, но и в чужбина, което се отразява крайно негативно върху имиджа на целия отрасъл.

Произвежданото виното с лошо качество достига 25 млн. литра годишно, като част от него дори се изнася, коментира за Investor.bg Евгени Харамлийски, изпълнителен директор на „Домейн Бойяр”. Той добави, че това вреди сериозно на бизнеса  и поради тази причина не може да се очаква пробив на качествени български вина в чужбина в скоро време.

Засега висококачествените вина, произведени в България, могат да разчитат само на пласмент на вътрешния пазар. И все още не успяват да получат дори и тук истинската си оценка по отношение на цената, която заслужават. Те са в средния ценови клас от 5 до 10 лв. бутилката, припомни Харамлийски.

Тази позиция бе потвърдена и от представители на малки винарски изби, чийто брой нараства с всяка година, особено в южните региони на България. Бизнесът се представя на традиционното изложение "Винария", което беше открито вчера в Пловдив.

„Държавата по никакъв начин не подкрепя бранша, казва Тодор Кацаров, технолог на „Кастра Рубра” край Харманли, една от двете винарски изби на „Телиш” АД. Той посочи щанда на на Аржентина, чиито производители се представят на "Винария" благодарение на пълната подкрепа от страна на държавата. Същото е с винопроизводството в Чили и ЮАР, които през последините 10 години навлязоха активно на европейските пазари и които са основните конкуренти на българските производители.

В подкрепа на думите на Кацаров е отсъствието от тазгодишната международна изложба на такива големи производители като "ЛВК Винпром" – Търговище, "Винпром Карнобат" и др. Бизнесът отдавна настоява за държавна подкрепа при представянето на винената продукция в български и международни изложения. Хората от бранша смятат, че това е начинът за популяризирането на качествените напитки в чужбина.

Бизнесът предлага също да се засили контролът върху некоректните производители, които предлагат долнопробни вина на пазара. Докато това не стане, за пробиви и пласмент на наши вина и напитки в чужбина дори на доказано добрите марки не може да се мисли, коментират хората от бранша.

За това, че все повече от тях въпреки негативния имидж, с който са принудени да се борят, произвеждат все по-качествена продукция, говори и факта, че от участвалите в конкурса за наградата „Златен ритон” 253 проби вино половината от тях тази година получиха оценка 85 точки от сто възможни. Преди няколко години единици достигаха до 82 -85 точки, като имаше случаи да не се връчва голяма награда поради недостатъчно добри качества на конкурсните вина, припомниха от бранша.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:53 | 11.09.22 г.
fallback