Хлебопроизводителите неслучайно дълго време удържаха последното поскъпване на продукцията си, като предпочитаха да намаляват останалите си разходи. След последното поскъпването на горивата от началото на тази година обаче браншът обяви, че вече не разполага с резерви за туширане на нарасналите разходи и покачи цените с 10%.
„За разлика от останалите сектори от хранително-вкусовата промишленост, където суровините имат основен дял при формирането на себестойността, цената на крайния продукт в хлебопроизводството зависи до голяма степен от енергийните разходи“, коментира за Investor.bg Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България.
Кукушева припомни, че производителите продължават да работят с минимална печалба, за да не товарят прекомерно крайната цена на хляба. "Колегите се придържат към сравнителна поносимост на цената за потребителите. Призоваваме и търговците от своя страна да свият своите надценки, за да се доближим до европейските нива на надценка“, обясни още Кукушева.
Тя припомни, че за разлика от останалите европейски държави, където таванът на търговската надценка при хляба е 10%, в България тя се движи между 20 и 25%.
Преработвателите отдавна настояват за нови правила при уреждането на взаимоотношенията между производители и търговци, които в момента са в ущърб за производителите.
Правителството обеща да прокара промени в Закона за защита на конкуренцията, с които да се регламентират по-справедливи отношения между производителите и търговците, но те все още се бавят, което на фона на задълбочаващата се криза не е добър сигнал за бизнеса, коментира още Мариана Кукушева.
Мнението й беше подкрепено и от представители на почти всички браншове от преработвателната промишленост, които отдавна протестират срещу едностранно поставяните високи изисквания от страна на големите вериги и останалите търговци към производителите.
Бизнесът повдига въпроса неслучайно в момент, когато заради кризата предприемачите почти са изчерпали възможностите си за противодействие и за да предотвратят бъдещи фалити в преработвателния бранш.
преди 12 години Не забравяй, че има ГООООООГЛЕ което ме прави ГОСПОД тук.В България се ползва петрол сорт УРАЛ. Цената на петрола тип Брент, има толкова общо с цената на суровината тип Урал ползвана в България, колкото цената на Мерцедес в Германия има общо с цената на Москвич в Москва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Изобщо има ли някой тук който да се съмнява, че като се дигат консумативите и бензина това не се отразява и върху стоките.Хлебопроизводителите го казаха: Дигат се консумативите това рефлектира навсякъде.Една възрастна жена като чула за увеличението на тока през 2010-та година и се хвърлила от моста Чавдар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ЦЕНИТЕ НА БЕНЗИНА В ЕВРОПА СИ БЯХА ВИСОКИ И ПРЕДИ БОРИСОВ. БЪЛГАРИЯ Е ЧЛЕН НА ЕС ОТ 2007 НЕ ОТ 2009 ЗА ДА СЕ ГОВОРИ, ЧЕ АКЦИЗИТЕ ОТ ЕС БИЛИ ВИНОВНИ.Аз може да се хабя да пиша но добре си знам, че 90% от Българския народ изобщо не може нито да мисли сам нито да разсъждава затова такъв като Борисов е идеален за такъв народ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Баце аз съм твърде информиран тъй, че с мен не може да се спори. :)2006-ТА На бензиностанциите бензин А-95 се продава за 1.78 лв. за литър.ЮНИ 2009 На бензиностанциите бензин А-95 се продава за 1.82 лв. за литър.МАРТ 2011 На бензиностанциите бензин А-95 се продава за 2.57 лв. за литър. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Истината колеги е, че властта, пропита от неграмотност, се мъчи да компенсира липсата на приходи от чуждестранни инвестиции, за да можв да си покрива зле пресметнатите разходи. А как се пълни хазна без много умствени и физически усилия??? Чрез косвени данъци! По-висока цена на горивата - повече акциз и ДДС. По-високи цени на хранителните продукти заради горивата - по-големи постъпления от ДДС. Лошото е че тази схема е крайно разрушителна за икономиката, защото тласка към стагфлация.Коментар относно политиката на правителството няма да правя. Всеки си има глава на раменете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Качеството не но цената е била далеч по-ниска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години 110 долара за барел септември 2008 110 долара за барел 23 февруари 2011 1.40лв КУРС НА ДОЛАРА СЕПТЕМВРИ 20081.40лв КУРС НА ДОЛАРА ФЕВРУАРИ 2011НЕ те ли е срам да се излагаш като наш Борисов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години В Германия две трети от цената се образува от налози. При средно 1,40 евро за литър бензин, потребителите плащат 50,1 цента данък върху минералните масла, 15,4 цента екоданък и 22,3 цента ДДС. 42,1 цента са за разходите по внос, а оставащите 9,9 цента са за реклама и печалба.Ама в Германия народа има стандарт, че да плаща тези цени и тези данъци. А тук в България хем лошо качество хем високи данъци. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И за да ви се набие в главата. Бензина в България изобщо не е с качеството което е примерно в Германия та да е на същата цена! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Я не ми обяснявай правил съм сравнението. Отвратен съм да разговарям с субекти като теб иначе бих обяснил на колко е било и, че не се е променило от 2008-***, че даже е и паднало.Както и да е, Борисов подобно на Путин пак ще спечели изборите това всички си го знаем но фактите що за стока е никога няма да се променят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар