fallback

България е включена в рекламата на културните маршрути на Европа

Днес се откри най-голямото туристическо изложение в света ITB в Берлин

17:44 | 07.03.12 г.

Българският щанд на изложението в Берлин   Снимка: МИЕТ

България е включена в няколко транснационални туристически проекта за популяризиране на културните маршрути в Югоизточна Европа. Това съобщи зам.-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов на срещата на министрите на държавите-членки на ЕС в програмата „Пътят на коприната“ в Берлин, която има за цел да привлича туристи от Далечния Изток към Европа.

Иво Маринов очерта трите проекта, по които страната ни е партньор. Заедно с Хърватия, Сърбия и Румъния България е координатор по проекта „Пътят на римските императори“, чрез който четирите държави ще рекламират общи туристически маршрути с единна визуализация, лого и слоган.

С други пет балкански държави България участва в проекта „Пътят на желязната завеса“, както и в програмата за малко познатите ЕДЕН (най-добри) дестинации, каза още зам.-министърът. 

Културните маршрути като средство за развитие на устойчив туризъм са в центъра на дискусиите на най-голямото туристическо изложение в света ITB, което се откри днес в Берлин и ще продължи до края на седмицата.

Иво Маринов коментира, че всички тематични туристически маршрути, които развиваме, са насочени към нарастване на атрактивността на региона, към разнообразяване на туристическия продукт и повишаване конкурентоспособността на отрасъла. Той допълни, че чрез развитието на специализирани форми на туризъм опазваме историческото наследство и стимулираме икономическото развитие и заетостта. Така туризмът предлага възможности за устойчиво развитие на малките населени места, както и на непознати досега за широката публика дестинации.

Със съдействието на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма 42 туристически фирми и организации, както и местни администрации се представят на ITB Берлин. Акцент на българското участие тази година са новостите в развитието на културния, балнео-, спа- и уелнестуризма. Специално място е отделено и на промоцията на ЕДЕН дестинациите.

Над 10 хиляди изложители от 187 държави представят различни аспекти на туристическата индустрия по време на тазгодишното 46-о издание на ITB Берлин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:08 | 14.09.22 г.
fallback