В рамките на програмата за доброволно напускане в „Български пощи” ЕАД, 717 служители са се възползвали от преференциалните условия и получиха обезщетение между 2 и 10 работни заплати в зависимост от трудовият си стаж, съобщиха от пощите.
Оттам припомниха, че от миналата година се провежда оптимизацията на персонала, която е част от стратегията за реформи на „Български пощи” ЕАД.
Предстои още въвеждане на разходни норми на труд в дружеството за 2012 г. В резултат на прилагането им, там където има по-малък обем на работа, служителите ще бъдат преназначавани на намален работен ден – от 8 на 6 или 4 часа. Реално хора няма да бъдат съкращавани, но ще бъдат реализирани икономии във фонд работна заплата, обясняват от „Български пощи“.
Третата стъпка от реформата е пенсионирането на служители, като на техните места няма да има нови назначения.
За да повиши квалификацията на своите служители и качеството на обслужване на клиентите, дружеството стартира нов проект. Той предвижда обучение на фронт офис служители и началници на пощенски станции в областта на комуникационните и маркетинговите умения, както и работата в екип.
Проектът стартира пилотно в София. Така до средата на април ще бъдат обучени всички 120 началници на пощенски офиси в София, а до края на годината - и 700 касиери. След месец юни обучението ще обхване всички пощенски станции в страната, допълват от дружеството.