fallback

Потребителското доверие през януари е под октомврийското

Предвижданията на потребителите са за по-интензивно освобождаване на персонал през следващите дванадесет месеца, сочи анкетата на НСИ

11:19 | 03.02.12 г.
Автор - снимка
Създател

През януари 2012 г. общият показател на доверие на потребителите* се понижава с 2,2 пункта спрямо равнището си от октомври 2011 г., което се дължи изцяло на влошаване на потребителското доверие сред населението в градовете, съобщава Националният статистически институт. Мненията на потребителите за настоящото развитие на общата икономическа ситуация в страната, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са влошени, като балансовите показатели намаляват спрямо предходното наблюдение съответно с 3,1 и 1,9 пункта. За разлика от населението в градовете, при което балансовите стойности падат съответно с 5 и 4,9 пункта, при населението в селата има известно подобряване на оценките и прогнозите за икономическата конюнктура. По-песимистични в сравнение с октомври 2011 г. са също оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства. Населението, живеещо в градовете, прогнозира влошаване на финансовото си състояние в сравнение с три месеца по-рано, докато очакванията на населението в селата остават почти без промяна. Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани в предходната анкета, като и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени. По отношение на безработицата в страната обаче предвижданията са за по-интензивно освобождаване на персонал през следващите дванадесет месеца. През януари 2012 г. по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, но техният относителен дял е намалял в сравнение с октомври миналата година. Наблюдава се леко подобрение (от 1,2 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. По отношение на покупката на кола през следващите дванадесет месеца последната анкета отчита положителна тенденция на покачване на този балансов показател. * Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:03 | 12.09.22 г.
fallback