fallback

Съдът потвърди решение на КЗК за подвеждаща реклама с марката „Савой“

„СИС Индустрийс“ и рекламната агенция „СИА“ трябва да платят близо 144 хил. лв. глоба заради сходни послания за спиртни напитки с различно алкохолно съдържание

12:21 | 25.01.12 г.

Петчленен състав на Върховния административен съд потвърди окончателно решението на Комисията за защита на конкуренцията от април 2010 г., с което беше установено нарушение от компанията за спиртни напитки „СИС Индустрийс” ООД и рекламната агенция „СИА“ АД по прилагането на заблуждаваща реклама за два различни продукта, съобщиха от пресцентъра на комисията.

Повод за образуваната от комисията проверка са излъчваните телевизионни рекламни клипове на коктейлната напитка „Савой микс дринк” в периода от 18 септември до 30 ноември 2009 г.

Разследването на комисията установи по безспорен начин, че рекламата на коктейлната напитка изцяло наподобява рекламното послание на водката Savoy, като от излъчваните реклами по никакъв начин не става ясно, че в един и същи период се рекламират два различни продукта с различно съдържание на алкохол.

Затова и наложената санкция на „СИС Индустрийс” ООД е в размер на 129 145 лв., а на рекламната агенция като изпълнител глобата е малко над 14 хил. лв.

Анализът на двата клипа показва идентичното им идейно оформление, поясниха от комисията. Сюжетът, музиката и продължителността на рекламните послания са едни и същи въпреки различните по алкохолно съдържание напитки и твърде разнопосочния потребителски кръг и сегмента от пазара, към който са насочени. Заключениието на КЗК е, че рекламата на коктейлната напитка повтаря до най-малки подробности тази на водката Савой.

Съдът потвърждава изводите на КЗК, че рекламните клипове са излъчвани в продължителен период от време, достигнали са до неограничен кръг потребители, които могат да бъдат подведени за качествата на коктейлната напитка.

ВАС потвърждава също, че рекламните клипове са идентични с тези на водката „Савой“ и могат да предизвикат аналогия с високоалкохолната напитка на същата компания.

Съдът приема и извода на КЗК, че главната цел на рекламния клип на коктейлната напитка не е нейната популяризация сред потребителите, а използването на ефирното време извън нормативно определените часови рамки за реклама на високоалкохолни напитки за презентиране на алкохолната напитка водка „Савой”.

„Този подход дава неправомерно предимство на дружеството пред останалите конкуренти на съответния пазар и правилно е определен от комисията като нелоялна търговска практика“, припомниха от комисията.

До една седмица от влизане в сила на решението на КЗК „СИС Индустрийс” трябва да го огласи в два национални всекидневника, поясниха от комисията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:23 | 08.09.22 г.
fallback